A Digitális marketing tervben a tartalommarketing fontossága
A tartalommarketing az egyik leghatékonyabb eszköz egy marketinges munkájában. Igen, jól hallottad, a legerősebb eszköz! Míg a tartalommarketinget arra használják, hogy megkülönböztessen versenytársaidtól, minden modern márka esetében ez mára a digitális marketingtervük elengedhetetlen részévé vált.
Világszerte márkák és influencerek milliói használják a tartalommarketinget az elérés, a befolyás és mindenekelőtt a bizalom megszerzése érdekében!
Ebben a részletes cikkben megismerheted a tartalommarketing hatékony módjait.
A tartalommarketing a leghatékonyabb digitális marketing stratégiák alapja. Minden bizalomépítő nagyszerű márka mögött - weboldal, blog, videók vagy közösségi média bejegyzések - minden a tartalommal kezdődik.
Egy ötlettel indulunk. Ezt az ötletet közlik a hallgatósággal, legyen az látogató, potenciális ügyfél, új ügyfél vagy visszatérő ügyfél - a tartalom segítségével.
Tehát, ha olyanok vagytok, mint én - hadd vezesselek el egy útra.
A tartalommarketingről.
Utunk során felfedezzük, hogy a tartalommarketing hogyan hoz jelentős értéket a márkák és az ügyfelek számára.
A Tartalommarketing Szerepe A Digitális Marketingtervben
Ha még mindig kíváncsi vagy: "Fontos-e a tartalommarketing a digitális marketingtervem szempontjából?"
Az egyértelmű válasz IGEN!
Először is tarts szem előtt egy fontos dolgot - a tartalomnak nem szabad utólagos gondolatnak lennie! Tegyed prioritássá, hozz létre nagy értékű tartalmat a megfelelő elkötelezettség generálása érdekében, és ezáltal teremts bizalmat.
A digitális marketing terv, a hatékony tartalom megfelelő használata nélkül, egy kudarcra épített terv.
De pusztán a tartalom létrehozása nem biztos, hogy segít elérni céljaidat! Hozz létre olyan tartalmat, amely kiegészíti a marketing céljaidat.
Hozz létre tartalmat megoldások biztosításához azáltal, hogy tudd, mire van szüksége az egyének számára. A tartalmak egyik széles körben alkalmazott marketing technikája a kérdések és válaszok online lebonyolítása, értékes blogokban történő cikkek, interjúk elhelyezése.
A tartalom segítésének másik módja a webes szemináriumok, fórumok célja, hogy megválaszolják az ügyfelek kérdéseit.
A tartalom megmutatja a fogyasztóknak, hogy a termékeid és szolgáltatásaid hogyan segítik életük minőségének javítását. Így segíti a tartalommarketing a webhelyed minőségi forgalmának növekedését, a láthatóság, a minőségi leadek és az értékesítés megteremtését.
Ilyen gyönyörű lenne a tartalommarketing?
Miért van szükségünk tartalommarketingre a digitális marketingben?
Most térjünk át részletesebben arra, hogy miért és hogyan használhatjuk a tartalommarketinget a márka láthatóságának növelése és a kapcsolatok kialakítása érdekében a potenciális és a meglévő ügyfelekkel.
Tájékoztatja közönségét arról, hogy ki vagy…
A megfelelő tartalom hangot ad a márkának; elmeséli céged/vállalkozásod történetét, és hangsúlyozza, hogy mit csinálsz, és miért kell a közönségednek foglalkoznia márkáddal.
Tehát nemcsak a tartalom készítésekor közlöd a közönséggel a fontos tényeket, hanem segít abban is, hogy meghozzák a megfelelő vásárlási döntést.
A tartalmi marketing stratégia valamilyen formájának kidolgozása előtt ismerned kell a végcélodat.
-Tervezed-e a márka általános tudatosságának növelését?
-Olyan ügyfelekhez fordulsz, akiket potenciálisan érdekel a szolgáltatásod vagy terméked?
-Vagy kapcsolatot szeretnél kialakítani azokkal, akik az ügyfeleid küszöbén állnak?
Ezekre a kérdésekre adott válaszok segítenek meghatározni azt a szerepet, amelyet tartalmadnak meg kell céloznia az értékesítési ciklusban.
Vizsgáljuk meg, hogy a különböző tartalmi elemek hogyan segíthetik a fogyasztókat a márka emlékezésében a vásárlási ciklus során.
A figyelem felépítése szempontjából a pl; a videó egy könnyen fogyasztható média, amely rengeteg adatot képes szolgáltatni.
Tegyük fel, hogy ha pedikűrös kiegészítőkkel foglalkozol, akkor létrehozhatsz egy teljes pedikűr kezelés-orientált videósort, amely elmagyarázza a lábápolás különböző stratégiáit az egyének számára, hogy megpróbálják elindítani őket a boldogabb, egészségesebb végtag felé vezető úton.
Ha a figyelemfelkeltő szakasz tartalma megfelelő ahhoz, hogy az embereket érdekelje, mi van nálad, meghívhatod őket, hogy a mérlegelés szakaszában iratkozzanak fel webes hírlevélre vagy élő bemutatóra a pedikűrös fázisok megismerésére, hogy megmutassad az embereknek, hogy a terméked hogyan áll szemben a versenytársakkal.
A döntési szakaszban sokkal jobban érdekli őket, hogy megtudják, hogyan segítesz másoknak leküzdeni problémáikat vagy kielégíteni az igényeiket, mire az ügyfelek elérik a döntési pontot. Ebben segíthetnek az esettanulmányok, a jelentések és a fehér dokumentumok.
Rajtad múlik, hogy a márkának és az ideális vásárlónak melyik típusú tartalmat választod.
A nagyszerű tartalom segít megnyerni a versenytársakat (is)
A tartalmad bemutatta identitásodat az ideális közönség számára. Most rendkívül fontos, hogy a márkád megkülönböztesse magát a versenytársaktól a rendetlen és kusza digitális piacon.
Itt jön a tartalommarketing második döntő szerepe.
Ha kisvállalkozás vagy, a tartalommarketing hatékony módja annak, hogy megkülönböztessed magadat a piac többi szereplőjétől, és bemutasd, mi teszi különlegessé vállalkozásodat.
A tartalom képviseli a márkákat, és kiegészíti azokat a szempontokat, amelyek elválasztják őket egymástól. Minél jobb a tartalmad, annál nagyobb a versenyelőny.
A tartalommarketing szerepe
Tehát mit tesz a tartalommarketing és a gondolatvezetés?
A tartalommarketinggel, a mesemondással és a digitális élménnyel, megmutatod a vásárlóknak, miért vásárolják meg a megvásárolt pedikűrös szikét: éles, rozsdamentes és gazdaságos választás.
Minden digitális marketing stratégia gerinceként működik
A tartalommarketing összekapcsolja a marketingkampány összes különböző részét. Gondolj arra, mint egy nagy alapra, amelyre építve felépíted az architektúrát, hogy segítsed a végső cél elérését.
Az elbeszélés formájában megjelenő tartalomnak az egész kampányban futnia kell. A hirdetés arra hívja fel a látogatókat, hogy látogassanak el oldaladra (a céloldalra), ahol csábító ajánlatot adsz nekik. Ez viszont átjáróként működik a márkádhoz.
A tartalom a marketingkampány különböző részein keresztül segít elérni céljaidat - legyen szó a forgalom vonzásáról, az emberek vásárlásra való meggyőzéséről. Ez teszi a tartalmat minden digitális marketing terv dobogó szívévé.
A tartalom fontos szerepet játszik a marketing csatorna minden lépésében
Fedezzük fel a tartalom szerepét az egész marketing csatornában.
A nap végén - a tölcsér egyik részéről a másikra akarjuk terelni a látogatót. Ugye?
Így mindezen szinteken kiemelkedő tartalmat kell előállítanod.
Tartalom-életciklus
Legyél konkrét, tudd, hogy mit akar az ügyfél a vásárlás útjának minden szakaszában, hogy bevonhasd őket.
A tölcsér tetején a kilátásoknak általános ismeretekre van szükségük, amelyek foglalkoznak a megoldandó problémával, és amelyek lehetővé teszik számukra a problémák és a lehetséges megoldások jobb megértését.
Az alábbiakban felsorolom a tölcsér legfelső szakaszának létrehozására szolgáló legjobb tartalomtípusokat:
-Blogbejegyzések
-Infó grafikák
-Videók
-Podcastok ( A podcasting technológia lehetővé teszi digitális hang-, videó- és más állományok sorozatszerű közzétételét az interneten, úgy, hogy a felhasználók feliratkozhatnak az adott műsor epizódjait tartalmazó csatornákra. Az ilyen technológiával közzétett műsorok neve a podcast. forrás: Wikipédia)
A tölcsér közepén a kilátások vezetővé válnak, és részletesebb ismeretekre van szükségük, amely lehetővé teszi számukra, hogy mérlegeljék választásaikat és elemezzék őket.
Az alábbiakban felsoroljuk a tölcsér középső részéhez létrehozható legjobb tartalomtípusokat:
Fehér papírok (Az 1990-es évek eleje óta a "white paper" kifejezést alkalmazzák az üzleti életben a marketing vagy értékesítési eszközként használt dokumentumokon.
Ezek a fehér papírok hosszú formájú tartalmak, amelyek egy adott vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak népszerűsítésére szolgálnak. Marketinges eszközként ezek a cikkek kiválasztott tényeket és logikai érveket használnak arra, hogy a dokumentumot támogató vállalat számára kedvező esetet alkossanak
Fehér papír – Forrás: https://hu.qaz.wiki/wiki/White_paper
A csatorna alja olyan tartalmat igényel, amely segíti az ügyfelet a vásárlásban. Ez általában kedvezményekkel, ajánlatokkal vagy próbákkal történik. Felkeltheti a FOMO-t (A FoMO az angol „Fear of Missing Out” kifejezés betűiből tevődik össze, egy mozaikszó ami magyarul nagyjából annyi tesz „félelem attól, hogy lemaradunk vagy kimaradunk”.), vagy időalapú sürgősségeket hozhatsz létre a vásárlás biztosítása érdekében.
Az alábbiakban felsorolom a tölcsér aljára a legjobb tartalomtípusokat:
Webes szemináriumok
Ajánlások
Promóciós kódok
Demók
A tartalom tehát a tölcsér minden szakaszában többrétegű szerepet játszik.
Az ügyfelek nagyszerű tartalmat osztanak meg
Szakértő vagy a szakterületeden? Hogyan lehet megalapozni a gondolkodás béli vezetést egy tartományban?
A tartalommal valóban megteheted.
Valódi hasznos tartalom, amely megoldja a rést és a célközönségének problémáját, a legegyszerűbb módszer ennek elérésére. Sőt, ha a tartalom valóban hasznos és megoldja a problémát valakinek - akkor szilárd tanúbizonyságot tesz sikeredről.
Megalapozza hitelességedet, mint gondolatvezető. Meghívhatod követőidet vagy webhelyhasználóidat, hogy osszák meg tartalmaidat a közösségi médiában.
A nagyszerű tartalom segít a márka erős támogatóinak fejlesztésében.
A nagyszerű tartalom segít javítani a konverziókat
Tényleg javíthatja konverziós arányt a tartalommarketingen keresztül?
Igen!
Webhelyednek célja, hogy vállalkozásodnak központjaként, kiindulópontjaként szolgáljon, és átjáróként szolgál az értékesítési és a marketing tevékenységek között.
Számos elemre van szükség ahhoz, hogy webhelyed a lehető legeredményesebb legyen.
A tartalmi marketing a legfontosabb elem a legjobb eredmények eléréséhez!
Hogyan?
Optimalizált tartalom rendszeres létrehozása javítja az online expozíciót és a tudatosságot. Ez viszont javítja a márka visszahívásának értékét és konverziós arányát.
Nagyobb esély van arra, hogy a közönség emlékezni fog rád, ha rendszeresen közzéteszel tartalmat.
A webhelyen lévő tartalom új ügyfelek megszerzésére szolgál, és konverziónak számít minden alkalommal, amikor valamelyik látogató ügyfelekké lép elő.
A tartalmi elemekben elhelyezett horgonyok, linkek erősítik a helyezésedet a Google találati listájában.
Íme egy kis tipp: Ügyelj arra, hogy egyszerű cselekvésre ösztönzést adj a tartalom konverzióra való optimalizálásához.
Ezek a konverziók segítik a vállalkozás növekedését.
Ideje bevonni közönségedet a tartalommarketingbe!
Először is alaposan meg kell értened ügyfeleidet annak érdekében, hogy beépíthessed igényeiket és megpróbáld megoldani problémáikat. A célközönség alapján szükség lehet a legjobb marketing stratégiák kiválasztására a márkaüzenetek tisztázása, oktatása és közvetítése érdekében.
Hogyan szeretnéd megosztani üzeneted a célpiaccal?
Annak biztosítása érdekében, hogy üzeneted a megfelelő marketing taktikával és az általuk preferált kommunikációs módszerrel továbbítsd számukra, fontos megérteni, hogy a célcsoport hol tart.
Miután eldöntötted médiumodat / csatornádat, készíts hozzá jól passzoló tartalmat, és készíts tervet a tartalommarketingre.
Tartalom nélkül nehéz lesz felkelteni a figyelmet, amelyre szükség van a leadek összegyűjtéséhez és a látogatók végső ügyfelekké való alakításához.
Itt az ideje a kezdésnek, ha valóban működés közben szeretnéd látni a tartalommarketing értékét.
Dolgozz egy olyan tartalommarketing-terv elkészítésén, amely a megcélzott ügyfelek szívéhez legközelebb áll. Ezután lehet olyan hasznos tartalom létrehozása, amely növeli a konverziókat és a felhasználói elkötelezettséget.
Hogyan készítsünk tartalmat folyamatosan? (Nem könnyű)
Minden hónap elején a közösségi média menedzsereinél ez az egyetlen fő probléma; a közösségi média naptár betöltése.
Van néhány tippünk a tartalom létrehozásának folyamatának javítására.
Mielőtt elérnénk a probléma megoldásáig; bontsuk le a mai közösségi média valóságát.
- Mindenki alkotó. Becslések szerint kb; 3 milliárd ember használta a közösségi médiát világszerte 2020-ban; ez a szám nyilvánvalóan megnő az idén. Tehát sok ember készít, tesz közzé és oszt meg tartalmat naponta; mindenkit alkotóvá téve ezzel a tevékenységgel.
- Mivel mindenki alkotó; mindenki automatikusan versenybe kerül. Tehát most nemcsak ennek a dinamikus világnak a problémájával kell szembenézni, hanem egy nagyon telített piaccal is.
- Korlátlan csatornák. Számos különböző csatorna kínál különféle közönségeket. Bár sok és hatékony eszköz létezik a közönségek megkülönböztetésére és kategorizálására; az egyes platformokon ragaszkodó tartalom létrehozása mégis nehézzé válik.
- Csatornák robbanásával töredezett közönség jön. A Linkedin professzionálisabb, az Instagram vizuális, a Snapchat hétköznapi a Facebook pedig általános; megtalálni az egyes csatornák és azok közönségtípusainak megfelelő formáját; ez egy további fájdalom.
- Ma az egyes közzétett bejegyzések élettartama nem haladja meg a 2-3 órát. Ez az, amit csinálsz, vagy megszakítod. Az Instagram algoritmusod frissül, és egy pillanat alatt az összes közzétett tartalmad a közösségi média bejegyzéseivel és felirataival teli tengerbe fullad.
Összefoglaltuk a mai helyzetet, de kemény képet festettek elénk. A közösségi média hatékony eszközének valósága. Tehát ez arra a kérdésre vezet minket: Hogyan nyersz?
Íme hat módszer a közösségi média tartalom folyamatos létrehozására!
- A tartalom újra terjesztése
Elvehetsz egy darab meglévő tartalmat, és átalakíthatod új perspektíva hozzáadásához és ezzel több ember eléréséhez. Átcélzott tartalommal; új és eredeti tartalmat hozz létre, miközben gyorsan és hatékonyan kell kezelned.
- Hagyd abba a parafrazálást (egyes mondatok, szövegrészek átfogalmazása; saját szavakkal történő elmondása, értelmezése)
Amikor azt mondjuk, hogy tartalom újra felhasználása; nem a másolásra gondolok. A tartalom újra terjesztése hozzáadott értéket ad egy már közzétett forráshoz, hogy új megvilágításban mutassa be. Míg a megfogalmazás egyszerűen megismétli ezt a forrást.
- Mikró tartalom
A mikró tartalom további lehetőség a tartalom gyors létrehozására. Bonts nagyobb tartalmakat kisebbekre, és hozz létre egy teljesen új bejegyzést ezekből. Ez nemcsak azt biztosítja, hogy ne fogyjanak el a tartalmi ötletek, hanem lehetőséget ad a fogalmak részletes kifejtésére is. Egyszerű, mégis előnyös trükk, amely növeli a termelékenységet és csökkenti az elvárt időt.
- Az ipar ismerete
Ez a legalapvetőbb, de a leghasznosabb trükk, amely elősegíti a tartalom létrehozásának folyamatát. A versenytársak listája segít elemezni, mi működik és mi nem. Betekintést nyújt az ügyfelek reakcióiba és elkötelezettségébe. A bloggerek, gondolatvezetők és magánszemélyek adatbázisa, amely a vállalkozásoddal kapcsolatos tartalmat tesz közzé, egy másik szempont az ipar ismeretében.
- Társas hallgatás
Közösségi média menedzserként vagy tartalomalkotóként; időd nagy részét a platformon kell töltened. Minden társadalmi platformon jelen kell lenni, elemezni kell az emberek reakcióit és a márkákkal való kapcsolattartást. Azáltal, hogy tájékoztat a valós időben zajló tevékenységekről, megragadhatod őket, és kiaknázhatod azok lehetőségeit. A divatos formátumok és a folyamatos beszélgetések most új lehetőségeket kínálnak a növekedésre. A legjobb tartalomforrás maga a platform.
- Hálózatépítés
Ahhoz, hogy megalapozd és megtartsd erős lábadat a közösségi média talaján, be kell kapcsolódnod a hálózatba. Érd el ugyanazon iparág márkáit és oldalait. Kövess több oldalt, amelyek hozzáadott értéket adhatnak az online portfóliódhoz. Tetszik, kommentáld és kommunikálj az emberekkel. Címkézd meg az alkotókat a bejegyzéseidben, hogy minél több megtekintést kapj. Ha kapsz egy ötletet, tedd közzé, és tedd hozzá a beszélgetéshez. A platform első számú előnye, azaz a hálózatépítés és a kapcsolódás felhasználása felhívhatja a figyelmet az oldaladra.
A trükkök segítségével előre elkészített tervvel több teret enged a bejegyzések kreativitásának, látványosságának és formatervezésének a kidolgozására. További előny, ha bármilyen változás bekövetkezik, a terved elég rugalmas ahhoz, hogy hatékonyan kezeld.
Ha tudatosan alkalmazod ezeket a taktikákat, megígérem, hogy kiaknázhatod a közösségi média teljes lehetőségét.
Záró mondatok
Hozz létre eredményorientált közösségi média bejegyzéseket, amelyek relevánsak a közönségedre! Létrehozol egy ideje tartalmat anélkül, hogy eredményeket érnél el?
A főcímeket száraznak és unalmasnak érzed?
Órákat töltesz azzal, hogy jó címmel állj elő a bejegyzésedhez? Ha ezekre a kérdésekre igennel válaszolsz, akkor gyakorolj! Tanulj. Kreativitás, gondolkodásmód és tanulás a sikered kulcsa.
Nem mondom, hogy profi tartalomkészítő leszel egy héten belül (az is lehet, hogy soha), de egyben biztos lehetsz. A tartalomírás tanulható.
Ismerd meg a közösségi média feltöréseit és tippjeit a bejegyzések gyorsabb létrehozásához. A mai világban a figyelem a pénz. A különböző közösségi platformok közösségi média tartalmának létrehozásakor nagy a verseny a figyelemért.
Éppen ezért tartalmadnak merésznek és eltérőnek kell lennie.
Fedezd fel, hogyan tudnál kiemelkedni a tömegből, és hogyan hozhatnál létre olyan közösségi média tartalmat, amely igazából a közönségednek szól.
Tisztelettel: Bakó Krisztián