Bakó Krisztián – Kreatív Inas

A hashtagek használata: Ez a teljes útmutató profivá tesz

Kíváncsi vagy, hogyan kell használni a hashtageket? Bakó Krisztián online marketing specialista írása a hashtagekről. Hashtagek vannak mindenhol! Szeresd vagy utáld őket, nem hagyhatod figyelmen kívül őket.

 

Ha kissé zavarónak találod a hashtageket, nyomós indokkal szolgálok az alábbi magyarázattal.

 

Ez a teljes útmutató a következőket tartalmazza:

  • Mik azok a hashtagek?
  • Miért érdemes használni a hashtageket?
  • A hashtagek helyes használata
  • Hogyan lehet megtalálni a legjobb hashtageket (pl. Esettanulmányok)
  • A hashtagek használata a Twitteren
  • A hashtagek használata az Instagram-on
  • A hashtagek használata a Facebookon
  • ÚJ! A hashtagek használata a TikTok-on
  • A hashtagek használata a Pinteresten
  • A hashtagek használata a LinkedIn-en

 

Tehát kezdjük!

 

Mik azok a hashtagek?

hashtag

Valamikor egy hashtag csak a hash jel vagy font szimbólum volt, például: #

A forradalom 2007-ben kezdődött, amikor a Twitter a hashtaget kezdte használni a kulcsszavak indexelésének módszereként az egyszerű felfedezés érdekében.

A hashtagek mindenütt jelen vannak a közösségi médiában. A kifejezés annyira elterjedt, hogy 2010-ben felvették az Oxford English Dictionary-be.

 

Tudtad, hogy a font (#) jel jelen van a billentyűzeten? Csak add hozzá egy szó elé, és kész hashtaged van!

 

A hashtag egy szó vagy szavak csoportja, amelyet font (#) jel előz meg, amelyet egy adott téma vagy trend körüli beszélgetések kategorizálására és megkeresésére használnak.

A hashtag egy kattintható link az azonos hashtaget használó bejegyzések csoportjára.

Igen, ez ilyen egyszerű! A hashtagek használatához nem kell tizenévesnek vagy számítógépes geeknek lenni.

A geek-speak esetében a hashtagek metaadatcímkék, amelyeket beszélgetések csoportosítására használnak. Tegyük fel például, hogy érdekel az internetes marketing. Kereshetsz a #internetmarketing kifejezésre.

A Twitteren, az Instagramon, a Facebookon és minden más közösségi bejegyzés, amely ezt a hashtaget használja, felszínre kerülnek, így részese lehet a beszélgetésnek.

A legelső hashtaget 2007. augusztus 23-án tweetelte Chris Messina, terméktervező és internetes tanácsadó.

Függetlenül attól, hogy a Twitteren, az Instagramon, a TikTokon, a Facebookon vagy a LinkedIn-en teszel közzé, a hashtagek jelentik a közösségi médiafiókok megtartásának módját.

 

A hashtag további nevei:

  • Számjel
  • Font
  • Font jel
  • Hash
  • Crosshatch
  • Tic Tac Toe
  • És oktotorpe – ki tudta!

 

Miért érdemes használni a hashtageket?

 

A hashtagek a mindennapi népnyelvünk nélkülözhetetlen részévé váltak, mindezt a közösségi médiának köszönhetően.

És valószínűleg nincs jobb módszer a digitális kezdő megkülönböztetésére a digitális anyanyelvről, mint az, hogy miként használják a hashtageket.

A hashtageket gyakran használják kommentárként vagy ütősorként, de ez nem hasznos számunkra, mint marketingesnek.

Szeretnénk hashtageket használni, amelyek elősegítik a tartalmunk felfedezését, és egy nagyobb beszélgetés részesei vagyunk a vállalkozásunk szempontjából releváns témák körül.

A hashtagek szintén hasznosak a trendek felfedezéséhez és a legfrissebb hírek nyomon követéséhez.

Kattints egy hashtagre, hogy valós idejű hírcsatornát kaphass a hashtaget használó bejegyzésekről, és áttekintést kaphass egy eseményről.

Érdeklődésedet vagy vállalkozásodat megoszthatod olyan hashtag-kel is, mint a #bakokrisztianmarketing, hogy az adott témára kereső emberek megtalálják a bejegyzését.

 

Miért fontosak a hashtagek az üzleti élet számára?

 

Annak ellenére, hogy a hashtageket tartalom rendezésére hozták létre, azóta a beszélgetések és promóciók létrehozásának módjává váltak márkák és emberek számára.

Mielőtt elmélyülnénk a hashtagek által nyújtott előnyökben, értse meg a hashtagek Twitteren gyakorolt ​​hatását.

  • A hashtagek legfontosabb előnye, hogy azonnal megtalálhatod a csatlakozáshoz szükséges témákat és beszélgetéseket. A hashtag okos használata valóban felveheti a térképre.
  • Ha marketingszakember vagy, a hashtagek arany lehetőséget kínálnak beszélgetések létrehozására anélkül, hogy aggódnod kellene a résztvevők megtalálása miatt. Megtalálnak!
  • A hashtagek vontatáshoz és értékesítéshez vezethetnek, varázsszavak minden vállalkozáshoz.
  • Egy releváns hashtag és egy okos tweet összekapcsolhatja az online hírnevét is.

 

A hashtagek helyes használata

 

A hashtagek nagyszerű módja annak, hogy üzenetét eljuttassa azokhoz az emberekhez, akik aktívan keresik a témádatt – de ezeket jól kell használni.

Kövesd ezeket a hashtag-szabályokat, és remekül indulhatsz!

Ne feledd, hogy a hashtag egyetlen szó. Nem lehet szóköz – még akkor sem, ha a kifejezés több szót, írásjeleket és speciális karaktereket tartalmaz.

A hashtag különböző szavai nagybetűk használatával különböztethetőek meg.

A nagybetűk használata megkönnyíti a hashtag különböző szavainak megkülönböztetését.

Ha az írásjeleket a hashtag kifejezésbe helyezed, akkor megtöröd a címkét. Csak az írásjelek előtti rész lesz a hashtaged.

Például, ha meg akarod jelölni a #Let’sGoHeat címkét, akkor a #LetsGoHeat parancsot kell használnod. Először is, a hashtaged valójában #Let, mert az írásjeleknél eltört.

Csak azért, mert hashtageket adhatsz hozzá a tweetedhez vagy a bejegyzéséhedhez, ez azt jelenti, hogy # hozzá kell adnod # minden # szót # mint # hashtag?

Nem, nem, nem!

Bár nagyban függ az általad használt közösségi csatornától (például a Twitteren, kevesebb hashtaget kell használnod, de az Instagramon rendben van, ha többet használsz), a túl sok irreleváns hashtag csak szörnyűvé teszi bejegyzésedet.

Ha új vagy, és szeretnéd a lábujjadat hashtag vizekbe meríteni, nézz meg néhány tennivalót és tilalmat, amelyeket feltétlenül követned kell. Tekintsd őket hashtag-szabályaidnak:

Hashtag Do’s

  • Az első lépés az, hogy felfedezd azokat a hashtageket, amelyeket mások használnak. Kövesd az üzletágadhoz kapcsolódó hashtageket.
  • Mielőtt egy hashtaget használnál egy adott közösségi csatornán, ellenőrizd a szabályokat. Bár az alapelvek ugyanazok, a szabályok társadalmi csatornánkét változnak. Például a Twitter jobban a témára koncentrál, míg az Instagram a leírásra.
  • Egy vállalkozás számára fontos tökéletesíteni a közönség célzásának művészetét. Tehát legyél minél konkrétabb a hashtagek használatakor.
  • Legyél kreatív. A megfelelő hashtag képes virálissá válni. Miután megismerted a hashtagek használatát, próbálj meg újat találni. Ki tudja, akár még trenddé is válhat!
  • A hashtagek nemcsak marketingre és promócióra, hanem elkötelezettségre is vonatkoznak. Hashtagek használatával indíthatsz beszélgetést és részt vehetsz abban. A felhasználóiddal való kapcsolattartás kulcsa a jól átfogó vállalkozásnak.
  • Újdonság 2020 őszétől: Használj hashtageket a Facebookon!

 

Hashtag nem szabad

 

  • Ne használj hashtaget kutatás nélkül. Egyszerűen hangzik, nem?
  • Ellenőrizd, hogy a hashtaget már használják-e.
  • Ha igen, vedd figyelembe, hogy mire használják, hogy megmentsed magadat az esetleges zavartól.

 

  • Ne vigyük túlzásba. Túl sok hashtag használatával a bejegyzés spamnek tűnik, és elfojtja az üzenetet. A közösségi csatornától függően dönts a használható hashtagek számáról. De általában ne legyen több hashtaged, mint amennyi szavaid vannak.
  • Tartsd a rövid hashtag fontoságát előtérben. A túl hosszú hashtagek használata megzavarja a látogatókat, és elrettenti őket. #bakokrisztianmarketingspecialistabudapest – nos, megvan!
  • Ne használd ugyanazokat a hashtageket minden platformon. Buta vagy tiszteletlen hashtagek repülhetnek a Twitteren és az IG-n, de a LinkedIn-en nem, ahol profinak kellene maradnod.
  • Kerüld a nem népszerű vagy közismert rövidítéseket. A #YOLO-hoz hasonló betű szavak működhetnek, de a #MCM-hez hasonlóak nem. Például egy rövidítés, amelyet a Burger King (#WTFF) használ, ami azt jelenti, amit a French Fry – főleg a hashtag ismeretlensége miatt nem nyert.

 

Hogyan lehet megtalálni a legjobb hashtageket

Most, hogy megértette a hashtag alapjait, nézzük meg, hol találhatsz jót a tweeteiben és a bejegyzéseiben!

 

Hashtag eszközök

Ha a vállalkozásodhoz hashtageket használsz, vannak olyan eszközök, amelyek javítják a kampány elérését.

A rendelkezésre álló legjobb eszközök közül néhány:

 

Befolyásolók

 

Nézd meg a vállalkozásod befolyásolóit, és vedd figyelembe, hogy mely hashtageket használják a közösségi fiókjukon. A Hashtagify.me segíthet megtalálni őket.

Ha ezek a címkék más vállalkozás számára működnek, akkor valószínűleg a vállalkozásod számára is működni fognak!

 

Felkapott hashtagek

 

A Twitter rendelkezik egy felkapott címkékkel, ahol ellenőrizheted, hogy mi a legfrissebb.

Amennyiben releváns, ugorj a trendre a márka ismertségének növelése érdekében. (Megjegyzés: Ne használj irreleváns címkéket csak a figyelem felkeltésére. Ez spam jellegű).

Hasznos eszköz a felkapott címkék azonosításához a RiteTag .

 

Márkás hashtagek

 

A márkás hashtag segíthet az üzleti tartalmak csoportosításában, hogy azok könnyen megtalálhatók legyenek. Ezt a címkét te fogod kitalálni!

Fontos fontolóra venni a márkás hashtageket:

 

  • Vállalkozás neve
  • Küldetésnyilatkozat vagy tagline
  • Kampány vagy promóció neve

 

Bakó Krisztián marketing szakember a #BakóKrisztiánMarketing #-et használja Instagram-bejegyzésein.

Ne aggódj, a tiednek nem kell olyan hosszúnak vagy okosnak lennie. És jó hír, hogy a blogom olvasói felismerik a tartalmaimat!

Nézz meg néhány esettanulmányt a márkás hashtag használatáról az alábbiakban.

 

A hashtagek használata: Ez a teljes útmutató profivá tesz

 

  • Ne vigyük túlzásba. Túl sok hashtag használatával a bejegyzés spamnek tűnik, és elfojtja az üzenetet.
  • A közösségi csatornától függően döntsön a használható hashtagek számáról. De általában ne legyen több hashtagje, mint amennyivel szavai vannak.
  • Tartsa rövid a hashtagjeit. A túl hosszú hashtagek használata megzavarja a látogatókat, és elrettenti őket. #thisgivesmeaheadache – nos, megvan!
  • Ne használja ugyanazokat a hashtageket minden platformon. Buta vagy tiszteletlen hashtagek repülhetnek a Twitteren és az IG-n, de a LinkedIn-en nem, ahol profinak kellene maradnia.
  • Kerülje a nem népszerű vagy közismert rövidítéseket. A #YOLO-hoz hasonló betűszavak működhetnek, de a #MCM-hez hasonlóak nem. Például egy rövidítés, amelyet a Burger King (#WTFF) használ, ami azt jelenti, amit a French Fry – főleg a hashtag ismeretlensége miatt nem nyert semmilyen tapadást.

 

A hashtagek használata a Twitteren

hashtagek twitter

Ha hashtaggel tweetelsz egy nyilvános Twitter-fiókban, bárki, aki erre a hashtagre keres, megtalálhatja a tweettedet, növelve ezzel a láthatóságot.

  • Növeld legalább egy retweet valószínűségét.
  • Mérsékelten növeld legalább egy kedvenced esélyét.
  • Képekkel kombinálva segíts a tweetjeidnek a Google indexelésében!

Íme a bevált módszerek a hashtagek használatára a Twitteren:

 

  • A hashtagek használata előtt értsd meg, mit jelentenek, mielőtt felhasználnád őket. Különösen, ha eltérítesz egy meglévő hashtaget, először kutasd fel annak jelentését.
  • A Twitter legjobb gyakorlatai azt sugallják, hogy tweetenként csak két hashtaget kell használni. A tweet hashtagekkel való spamelése soha nem jó ötlet.
  • A Twitter azt is javasolja, hogy csak a tweetedhez kapcsolódó hashtageket használj.
  • Javaslom továbbá a „CamelCase” formátum használatát, ha két vagy több szót használsz. Például, ha elolvasod a shareacoke-ot, akkor lehet, hogy nincs sok értelme, de ha látod a „ShareaCoke” -ot, akkor tudod, hogy ez a Coca Cola hashtagje.

A népszerű hashtagek a Twitter bal oldalán található „Trends” oldalsávon tekinthetők meg. A hashtagre kattintva (kék színnel jelenik meg) egy keresési eredményoldalra jutsz, ahol az összes hashtaget tartalmazó tweet megjelenik.

 

A hashtagek használata az Instagram-on

hashtag instagram

Bár a hashtagek elindultak a Twitteren, teljes kifejezésüket elérték az Instagramon is. Csak ki kell találnod, hogy melyiket használd, és meg kell szerezned a címkézést.

  • Írd be a bejegyzés felirat részébe a fotóval kapcsolatos összes hashtaget. Például, ha esküvői dekorációs szolgáltatásokkal foglalkozol, akkor megcímkézheted a képet a megfelelő esküvői hashtagekkel.
  • A hashtagek egy vagy több megjegyzésben is hozzáadhatók.
  • Bár az Instagram maximális száma 30 címke, túl sok címke bosszantó lehet egyesek számára. De mindenképpen dolgoznak a fiók növelésén!

Annyi mindent el lehetne még mondanon az Instagram-ról, de dióhélyban ennyi.

 

A hashtagek használata a Facebookon

hashtag facebook

A hashtagek a témákat és kifejezéseket kattintható linkekké alakítják a profilod vagy az oldalad bejegyzéseiben.

Amikor az emberek rákattintanak egy hashtagre, vagy rákeresnek egy hashtagre, akkor olyan találatokat látnak, amelyek tartalmazzák a hashtaget, így többet megtudhatnak az őket érdeklő témákról.

A Facebook 2013-ban bevezette a hashtageket, de nem sokat mondott azok használatáról. Évekig valahogy elfeledettnek tűntek.

Ennek egyik oka, hogy a Facebook-profilok többsége privát: 72%, szemben a Twitter-fiókok csupán 12% -ával.

A privát fiókkal rendelkező emberek nem vehetnek részt nyilvános hashtag beszélgetésekben, ezért hatékonyságuk korlátozott a személyes profiloknál.

 

De az üzleti oldalaknak be kellene ugraniuk!

Íme 5 módszer, amellyel a Facebook hashtagek segíthetnek márkádon:

 

  • Bővítsd elérhetőségedet  – Segíts a réstémák iránt érdeklődő embereknek megtalálni egymást és csatlakozni a beszélgetéshez.
  • Erősítsd a márkát  – Segíts ötletnek vagy terméknek a megragadásában azzal, hogy a Facebook-oldal bejegyzéseit saját hashtagjeiddel márkázod.
  • Akciók és események népszerűsítése  – Használj egy speciális hashtaget a bejegyzéseidben, hogy más platformokon népszerűsítsd eseményeidet.
  • Készíts új rajongókat – Érj el hasonló gondolkodású egyéneket a kulcsfontosságú közönség körében, és ösztönözd őket arra, hogy vegyenek részt az oldaladon való beszélgetésekben.

 

A hashtagek működnek most a Facebookon?

 

IGEN! Évekkel az Instagram megvásárlása után a Facebook 2020 közepén végül hashtagek mögé került szülőplatformján.

A Facebook nem csak hashtageket javasol neked, hanem tudatja veled, hogy milyen gyakran használják őket.

Jelenleg a legjobbnak tűnik 3-5 legfontosabb hashtag hozzáadása. Vagy ha akarod, menj egy kicsit tovább, és adj hozzá 10-15-öt. De nem többet.

Ne felejtsd el nyomon követni, hogy mely bejegyzések járnak megfelelő sikerrel, és hány hashtaggel kell rendelkeznie a közönség legjobb gyakorlatának meghatározásához.

 

Facebook hashtagek és adatvédelem

 

Itt van a hashtagek és az adatvédelem Mari Smith- en keresztül. Ne félj, ha a hashtageket személyes bejegyzéseknél használod – a Facebook adatvédelmi beállításai érvényesülnek erre.

  • A hashtagek a személyes profilbejegyzéseken, rajongói oldalak bejegyzésén, csoportos bejegyzéseken, eseménybejegyzéseken és minden megjegyzésen működnek.
  • Amikor a felhasználók rákattintanak egy hashtagre, látni fogják a velük megosztott (vagy nyilvános) bejegyzések hírcsatornáját.
  • A Rajongói oldal összes bejegyzése nyilvános, és a hashtag keresésben is megtalálhatóak.
  • Ha csak személyes ismerősöknek teszel közzé bejegyzést a személyes profilodban, és a bejegyzés hashtaget tartalmaz, akkor a hashtag kattintható és megnyílik, hogy megjelenítse az összes többi, a hashtaget tartalmazó bejegyzést a Facebookon.
  • De CSAK a barátok láthatják a csak a barátok számára írt bejegyzéseket a hashtag keresésekben.
  • A nyilvános bejegyzések – hashtagekkel vagy anélkül – nyilvánosak.
  • A privát (csak barátoknak szóló) bejegyzések – hashtagekkel vagy anélkül – csak annyi: privátak és csak a barátok számára láthatók.
  • Még akkor is, ha a barátok hashtageket tartalmaznak a csak a barátok számára írt szál megjegyzésében, a bejegyzésed továbbra is privát és csak ismerőseid számára látható.
  • Ha a privát csoportokban megosztott hashtagek vannak, a hashtag link megmutatja az adott címkével ellátott nyilvános bejegyzéseket (az ezzel a címkével ellátott barátok bejegyzéseivel együtt), de a privát csoportból származó bejegyzések csak a tagoknak jelennek meg.
  • A szálakra vonatkozó egyedi megjegyzések nem jelennek meg a hashtag keresésekben; csak a bejegyzések jelennek meg a keresésekben.

 

A HasTagek használata a TikTok-on

hashtag tiktok

A TikTok hashtagek nagyjából ugyanúgy működnek, mint az Instagramon és a Twitteren.

De a TikTok-on a szöveg korlátozottabb, mint akár a Twitteren!

Egész pontosan 100 karakter a feliratodban.

Hashtageket hozzáadhatsz egy megjegyzéshez, de ezek nem igazán működnek olyan jól, mint az Instagram megjegyzésében található hashtagek. Tehát nagyon jól meg kell határozni, hogy mely címkéket választod a bejegyzésedben.

Javaslom, hogy egy széles és egy szűk hashtaget használj.

 

A hashtagek használata a Pinteresten

hashtag pinterest

Évek óta a Pinterest nem kívánta a hashtag használatát.

2017 augusztusában megváltoztatták hozzáálásukat, és aktívan ösztönözték az írót, kontextuális hashtagek használatára.

Adj hozzá néhány releváns és kulcsszóval kapcsolatos hashtaget a PIN-leírás végén. A maximálisan ajánlott 20.

Mivel azonban 2021 van mosz, a Pinterest már nem szorgalmazza a hashtag használatát, „opcionálisnak” nevezve. Néhány Pinterest-profi mégis hasznosnak találja őket.

Soha nincs szükség rájuk táblák nevében vagy táblák leírásában. Csak a pin leírásokban!

 

A hashtagek használata a LinkedIn-en

hashtag linkedin

Egy későn érkező, a LinkedIn hashtag funkciót adott hozzá 2018-ban.

Néhány gondosan kiválasztott hashtag hozzáadása a LinkedIn bejegyzéseidhez segíthet abban, hogy kapcsolatba lépj más, a márkád iránt érdeklődő tagokkal.

A tagok választhatják a hashtagek követését is. A személyes érdeklődésű hashtagek követésével a hírcsatornában releváns frissítéseket kezd látni, amelyek tartalmazzák ezeket a hashtag témákat.

Mivel a LinkedIn professzionális hálózat, tartsd be a tartalommal kapcsolatos kifejezéseket. Vedd el a kommentárokat, vicceket vagy mémeket.

Amikor létrehozol egy frissítést, amelyet megosztani szeretnél a hálózatoddal a LinkedIn kezdőlapján, hozzáadhatod hashtagedet a # és a szó vagy kifejezés beírásával közvetlenül a bejegyzésbe.

A megosztási mező alján található # Hashtag hozzáadása gombra kattintva írd be a kívánt hashtaget.

Az ajánlott hashtageket automatikusan javasoljuk, amikor összeállítod a a hashtaget.

A hashtagek a bejegyzésben bárhol használhatók videó, cikk vagy dokumentum megosztásához.

A megjegyzésekben vagy a cikkekben található hashtagek jelenleg nem jelennek meg a hashtag-hírcsatornákban.

Cikkeket is hozzáadhatsz, amikor cikket írsz.

Ha készen állsz, kattints a jobb felső sarokban található Közzététel elemre. Megjelenik egy előugró ablak.

A Mondd el a hálózatodnak, miről szól a cikked mezőben adj hozzá egy példányt a cikk bemutatásához, a vonatkozó hashtagekkel együtt.

A LinkedIn olyan hashtageket javasol, amelyek véleménye szerint megfelelnek a cikkednek. Használd őket, ha relevánsnak tűnnek.

Ne feledd, hogy nem tehetsz hozzá, nem szerkeszthet vagy távolíthatsz el hashtageket a Publish után.

Miután hashtageket adtál hozzá a cikkedhez, a tagok megtalálhatják azt, ha erre a szóra vagy kifejezésre keresnek a LinkedIn-en. A hashtagek nem kerülnek be magába a cikkbe, de megtalálhatók azokban a kommentárokban, amelyek a cikk felett a LinkedIn hírcsatornában találhatók.

 

Hashtagek más közösségi platformokon

tumblr

A Tumblr és más közösségi csatornák esetében a hashtagek nagyjából ugyanúgy működnek.

Csak emlékezzen az udvariasság társadalmi etikettjére, győződj meg arról, hogy bármilyen használt hashtagnek nincs kettős jelentése, és ne tömd meg a bejegyzéseidet hashtagekkel.

A hashtagek használata: Következtetés

 

A megfelelő módon használt megfelelő hashtagek segíthetnek abban, hogy pozitív elkötelezettséget szerezz a felhasználóiddal.

A megfelelő hashtagek kiválasztásában és használatában mindezekre kitértünk:

  • Mik azok a hashtagek?
  • Miért érdemes használni a hashtageket?
  • A hashtagek helyes használata
  • Hogyan lehet megtalálni a legjobb hashtageket (pl. Esettanulmányok)
  • A hashtagek használata a Twitteren
  • A hashtagek használata az Instagram-on
  • A hashtagek használata a Facebookon
  • A hashtagek használata a TikTok-on
  • A hashtagek használata a Pinteresten
  • A hashtagek használata a LinkedIn-en

 

Görgessen vissza és nézz át, mi hiányzott!

 

Az Instagram, a Facebook, a TikTok és a Pinterest témáit külön tanulmányokba kezdem, amelyek e blogbejegyzés törzsében találhatók.

Tisztelettel:  Bakó Krisztián marketig specialista