A hashtagek használata: Ez a teljes útmutató profivá tesz
Kíváncsi vagy, hogyan kell használni a hashtageket? Bakó Krisztián online marketing specialista írása a hashtagekről. Hashtagek vannak mindenhol! Szeresd vagy utáld őket, nem hagyhatod figyelmen kívül őket.
Ha kissé zavarónak találod a hashtageket, nyomós indokkal szolgálok az alábbi magyarázattal.
Ez a teljes útmutató a következőket tartalmazza:
- Mik azok a hashtagek?
- Miért érdemes használni a hashtageket?
- A hashtagek helyes használata
- Hogyan lehet megtalálni a legjobb hashtageket (pl. Esettanulmányok)
- A hashtagek használata a Twitteren
- A hashtagek használata az Instagram-on
- A hashtagek használata a Facebookon
- ÚJ! A hashtagek használata a TikTok-on
- A hashtagek használata a Pinteresten
- A hashtagek használata a LinkedIn-en
Tehát kezdjük!
Mik azok a hashtagek?
Valamikor egy hashtag csak a hash jel vagy font szimbólum volt, például: #
A forradalom 2007-ben kezdődött, amikor a Twitter a hashtaget kezdte használni a kulcsszavak indexelésének módszereként az egyszerű felfedezés érdekében.
A hashtagek mindenütt jelen vannak a közösségi médiában. A kifejezés annyira elterjedt, hogy 2010-ben felvették az Oxford English Dictionary-be.
Tudtad, hogy a font (#) jel jelen van a billentyűzeten? Csak add hozzá egy szó elé, és kész hashtaged van!
A hashtag egy szó vagy szavak csoportja, amelyet font (#) jel előz meg, amelyet egy adott téma vagy trend körüli beszélgetések kategorizálására és megkeresésére használnak.
A hashtag egy kattintható link az azonos hashtaget használó bejegyzések csoportjára.
Igen, ez ilyen egyszerű! A hashtagek használatához nem kell tizenévesnek vagy számítógépes geeknek lenni.
A geek-speak esetében a hashtagek metaadatcímkék, amelyeket beszélgetések csoportosítására használnak. Tegyük fel például, hogy érdekel az internetes marketing. Kereshetsz a #internetmarketing kifejezésre.
A Twitteren, az Instagramon, a Facebookon és minden más közösségi bejegyzés, amely ezt a hashtaget használja, felszínre kerülnek, így részese lehet a beszélgetésnek.
A legelső hashtaget 2007. augusztus 23-án tweetelte Chris Messina, terméktervező és internetes tanácsadó.
Függetlenül attól, hogy a Twitteren, az Instagramon, a TikTokon, a Facebookon vagy a LinkedIn-en teszel közzé, a hashtagek jelentik a közösségi médiafiókok megtartásának módját.
A hashtag további nevei:
- Számjel
- Font
- Font jel
- Hash
- Crosshatch
- Tic Tac Toe
- És oktotorpe – ki tudta!
Miért érdemes használni a hashtageket?
A hashtagek a mindennapi népnyelvünk nélkülözhetetlen részévé váltak, mindezt a közösségi médiának köszönhetően.
És valószínűleg nincs jobb módszer a digitális kezdő megkülönböztetésére a digitális anyanyelvről, mint az, hogy miként használják a hashtageket.
A hashtageket gyakran használják kommentárként vagy ütősorként, de ez nem hasznos számunkra, mint marketingesnek.
Szeretnénk hashtageket használni, amelyek elősegítik a tartalmunk felfedezését, és egy nagyobb beszélgetés részesei vagyunk a vállalkozásunk szempontjából releváns témák körül.
A hashtagek szintén hasznosak a trendek felfedezéséhez és a legfrissebb hírek nyomon követéséhez.
Kattints egy hashtagre, hogy valós idejű hírcsatornát kaphass a hashtaget használó bejegyzésekről, és áttekintést kaphass egy eseményről.
Érdeklődésedet vagy vállalkozásodat megoszthatod olyan hashtag-kel is, mint a #bakokrisztianmarketing, hogy az adott témára kereső emberek megtalálják a bejegyzését.
Miért fontosak a hashtagek az üzleti élet számára?
Annak ellenére, hogy a hashtageket tartalom rendezésére hozták létre, azóta a beszélgetések és promóciók létrehozásának módjává váltak márkák és emberek számára.
Mielőtt elmélyülnénk a hashtagek által nyújtott előnyökben, értse meg a hashtagek Twitteren gyakorolt hatását.
- A hashtagek legfontosabb előnye, hogy azonnal megtalálhatod a csatlakozáshoz szükséges témákat és beszélgetéseket. A hashtag okos használata valóban felveheti a térképre.
- Ha marketingszakember vagy, a hashtagek arany lehetőséget kínálnak beszélgetések létrehozására anélkül, hogy aggódnod kellene a résztvevők megtalálása miatt. Megtalálnak!
- A hashtagek vontatáshoz és értékesítéshez vezethetnek, varázsszavak minden vállalkozáshoz.
- Egy releváns hashtag és egy okos tweet összekapcsolhatja az online hírnevét is.
A hashtagek helyes használata
A hashtagek nagyszerű módja annak, hogy üzenetét eljuttassa azokhoz az emberekhez, akik aktívan keresik a témádatt – de ezeket jól kell használni.
Kövesd ezeket a hashtag-szabályokat, és remekül indulhatsz!
Ne feledd, hogy a hashtag egyetlen szó. Nem lehet szóköz – még akkor sem, ha a kifejezés több szót, írásjeleket és speciális karaktereket tartalmaz.
A hashtag különböző szavai nagybetűk használatával különböztethetőek meg.
A nagybetűk használata megkönnyíti a hashtag különböző szavainak megkülönböztetését.
Ha az írásjeleket a hashtag kifejezésbe helyezed, akkor megtöröd a címkét. Csak az írásjelek előtti rész lesz a hashtaged.
Például, ha meg akarod jelölni a #Let’sGoHeat címkét, akkor a #LetsGoHeat parancsot kell használnod. Először is, a hashtaged valójában #Let, mert az írásjeleknél eltört.
Csak azért, mert hashtageket adhatsz hozzá a tweetedhez vagy a bejegyzéséhedhez, ez azt jelenti, hogy # hozzá kell adnod # minden # szót # mint # hashtag?
Nem, nem, nem!
Bár nagyban függ az általad használt közösségi csatornától (például a Twitteren, kevesebb hashtaget kell használnod, de az Instagramon rendben van, ha többet használsz), a túl sok irreleváns hashtag csak szörnyűvé teszi bejegyzésedet.
Ha új vagy, és szeretnéd a lábujjadat hashtag vizekbe meríteni, nézz meg néhány tennivalót és tilalmat, amelyeket feltétlenül követned kell. Tekintsd őket hashtag-szabályaidnak:
Hashtag Do’s
- Az első lépés az, hogy felfedezd azokat a hashtageket, amelyeket mások használnak. Kövesd az üzletágadhoz kapcsolódó hashtageket.
- Mielőtt egy hashtaget használnál egy adott közösségi csatornán, ellenőrizd a szabályokat. Bár az alapelvek ugyanazok, a szabályok társadalmi csatornánkét változnak. Például a Twitter jobban a témára koncentrál, míg az Instagram a leírásra.
- Egy vállalkozás számára fontos tökéletesíteni a közönség célzásának művészetét. Tehát legyél minél konkrétabb a hashtagek használatakor.
- Legyél kreatív. A megfelelő hashtag képes virálissá válni. Miután megismerted a hashtagek használatát, próbálj meg újat találni. Ki tudja, akár még trenddé is válhat!
- A hashtagek nemcsak marketingre és promócióra, hanem elkötelezettségre is vonatkoznak. Hashtagek használatával indíthatsz beszélgetést és részt vehetsz abban. A felhasználóiddal való kapcsolattartás kulcsa a jól átfogó vállalkozásnak.
- Újdonság 2020 őszétől: Használj hashtageket a Facebookon!
Hashtag nem szabad
- Ne használj hashtaget kutatás nélkül. Egyszerűen hangzik, nem?
- Ellenőrizd, hogy a hashtaget már használják-e.
- Ha igen, vedd figyelembe, hogy mire használják, hogy megmentsed magadat az esetleges zavartól.
- Ne vigyük túlzásba. Túl sok hashtag használatával a bejegyzés spamnek tűnik, és elfojtja az üzenetet. A közösségi csatornától függően dönts a használható hashtagek számáról. De általában ne legyen több hashtaged, mint amennyi szavaid vannak.
- Tartsd a rövid hashtag fontoságát előtérben. A túl hosszú hashtagek használata megzavarja a látogatókat, és elrettenti őket. #bakokrisztianmarketingspecialistabudapest – nos, megvan!
- Ne használd ugyanazokat a hashtageket minden platformon. Buta vagy tiszteletlen hashtagek repülhetnek a Twitteren és az IG-n, de a LinkedIn-en nem, ahol profinak kellene maradnod.
- Kerüld a nem népszerű vagy közismert rövidítéseket. A #YOLO-hoz hasonló betű szavak működhetnek, de a #MCM-hez hasonlóak nem. Például egy rövidítés, amelyet a Burger King (#WTFF) használ, ami azt jelenti, amit a French Fry – főleg a hashtag ismeretlensége miatt nem nyert.
Hogyan lehet megtalálni a legjobb hashtageket
Most, hogy megértette a hashtag alapjait, nézzük meg, hol találhatsz jót a tweeteiben és a bejegyzéseiben!
Hashtag eszközök
Ha a vállalkozásodhoz hashtageket használsz, vannak olyan eszközök, amelyek javítják a kampány elérését.
A rendelkezésre álló legjobb eszközök közül néhány:
- Tagboard
- Hashtagify.me
- RiteTag
- Csak megjelenítési célokra
Befolyásolók
Nézd meg a vállalkozásod befolyásolóit, és vedd figyelembe, hogy mely hashtageket használják a közösségi fiókjukon. A Hashtagify.me segíthet megtalálni őket.
Ha ezek a címkék más vállalkozás számára működnek, akkor valószínűleg a vállalkozásod számára is működni fognak!
Felkapott hashtagek
A Twitter rendelkezik egy felkapott címkékkel, ahol ellenőrizheted, hogy mi a legfrissebb.
Amennyiben releváns, ugorj a trendre a márka ismertségének növelése érdekében. (Megjegyzés: Ne használj irreleváns címkéket csak a figyelem felkeltésére. Ez spam jellegű).
Hasznos eszköz a felkapott címkék azonosításához a RiteTag .
Márkás hashtagek
A márkás hashtag segíthet az üzleti tartalmak csoportosításában, hogy azok könnyen megtalálhatók legyenek. Ezt a címkét te fogod kitalálni!
Fontos fontolóra venni a márkás hashtageket:
- Vállalkozás neve
- Küldetésnyilatkozat vagy tagline
- Kampány vagy promóció neve
Bakó Krisztián marketing szakember a #BakóKrisztiánMarketing #-et használja Instagram-bejegyzésein.
Ne aggódj, a tiednek nem kell olyan hosszúnak vagy okosnak lennie. És jó hír, hogy a blogom olvasói felismerik a tartalmaimat!
Nézz meg néhány esettanulmányt a márkás hashtag használatáról az alábbiakban.
A hashtagek használata: Ez a teljes útmutató profivá tesz
- Ne vigyük túlzásba. Túl sok hashtag használatával a bejegyzés spamnek tűnik, és elfojtja az üzenetet.
- A közösségi csatornától függően döntsön a használható hashtagek számáról. De általában ne legyen több hashtagje, mint amennyivel szavai vannak.
- Tartsa rövid a hashtagjeit. A túl hosszú hashtagek használata megzavarja a látogatókat, és elrettenti őket. #thisgivesmeaheadache – nos, megvan!
- Ne használja ugyanazokat a hashtageket minden platformon. Buta vagy tiszteletlen hashtagek repülhetnek a Twitteren és az IG-n, de a LinkedIn-en nem, ahol profinak kellene maradnia.
- Kerülje a nem népszerű vagy közismert rövidítéseket. A #YOLO-hoz hasonló betűszavak működhetnek, de a #MCM-hez hasonlóak nem. Például egy rövidítés, amelyet a Burger King (#WTFF) használ, ami azt jelenti, amit a French Fry – főleg a hashtag ismeretlensége miatt nem nyert semmilyen tapadást.
A hashtagek használata a Twitteren
Ha hashtaggel tweetelsz egy nyilvános Twitter-fiókban, bárki, aki erre a hashtagre keres, megtalálhatja a tweettedet, növelve ezzel a láthatóságot.
- Növeld legalább egy retweet valószínűségét.
- Mérsékelten növeld legalább egy kedvenced esélyét.
- Képekkel kombinálva segíts a tweetjeidnek a Google indexelésében!
Íme a bevált módszerek a hashtagek használatára a Twitteren:
- A hashtagek használata előtt értsd meg, mit jelentenek, mielőtt felhasználnád őket. Különösen, ha eltérítesz egy meglévő hashtaget, először kutasd fel annak jelentését.
- A Twitter legjobb gyakorlatai azt sugallják, hogy tweetenként csak két hashtaget kell használni. A tweet hashtagekkel való spamelése soha nem jó ötlet.
- A Twitter azt is javasolja, hogy csak a tweetedhez kapcsolódó hashtageket használj.
- Javaslom továbbá a „CamelCase” formátum használatát, ha két vagy több szót használsz. Például, ha elolvasod a shareacoke-ot, akkor lehet, hogy nincs sok értelme, de ha látod a „ShareaCoke” -ot, akkor tudod, hogy ez a Coca Cola hashtagje.
A népszerű hashtagek a Twitter bal oldalán található „Trends” oldalsávon tekinthetők meg. A hashtagre kattintva (kék színnel jelenik meg) egy keresési eredményoldalra jutsz, ahol az összes hashtaget tartalmazó tweet megjelenik.
A hashtagek használata az Instagram-on
Bár a hashtagek elindultak a Twitteren, teljes kifejezésüket elérték az Instagramon is. Csak ki kell találnod, hogy melyiket használd, és meg kell szerezned a címkézést.
- Írd be a bejegyzés felirat részébe a fotóval kapcsolatos összes hashtaget. Például, ha esküvői dekorációs szolgáltatásokkal foglalkozol, akkor megcímkézheted a képet a megfelelő esküvői hashtagekkel.
- A hashtagek egy vagy több megjegyzésben is hozzáadhatók.
- Bár az Instagram maximális száma 30 címke, túl sok címke bosszantó lehet egyesek számára. De mindenképpen dolgoznak a fiók növelésén!
Annyi mindent el lehetne még mondanon az Instagram-ról, de dióhélyban ennyi.
A hashtagek használata a Facebookon
A hashtagek a témákat és kifejezéseket kattintható linkekké alakítják a profilod vagy az oldalad bejegyzéseiben.
Amikor az emberek rákattintanak egy hashtagre, vagy rákeresnek egy hashtagre, akkor olyan találatokat látnak, amelyek tartalmazzák a hashtaget, így többet megtudhatnak az őket érdeklő témákról.
A Facebook 2013-ban bevezette a hashtageket, de nem sokat mondott azok használatáról. Évekig valahogy elfeledettnek tűntek.
Ennek egyik oka, hogy a Facebook-profilok többsége privát: 72%, szemben a Twitter-fiókok csupán 12% -ával.
A privát fiókkal rendelkező emberek nem vehetnek részt nyilvános hashtag beszélgetésekben, ezért hatékonyságuk korlátozott a személyes profiloknál.
De az üzleti oldalaknak be kellene ugraniuk!
Íme 5 módszer, amellyel a Facebook hashtagek segíthetnek márkádon:
- Bővítsd elérhetőségedet – Segíts a réstémák iránt érdeklődő embereknek megtalálni egymást és csatlakozni a beszélgetéshez.
- Erősítsd a márkát – Segíts ötletnek vagy terméknek a megragadásában azzal, hogy a Facebook-oldal bejegyzéseit saját hashtagjeiddel márkázod.
- Akciók és események népszerűsítése – Használj egy speciális hashtaget a bejegyzéseidben, hogy más platformokon népszerűsítsd eseményeidet.
- Készíts új rajongókat – Érj el hasonló gondolkodású egyéneket a kulcsfontosságú közönség körében, és ösztönözd őket arra, hogy vegyenek részt az oldaladon való beszélgetésekben.
A hashtagek működnek most a Facebookon?
IGEN! Évekkel az Instagram megvásárlása után a Facebook 2020 közepén végül hashtagek mögé került szülőplatformján.
A Facebook nem csak hashtageket javasol neked, hanem tudatja veled, hogy milyen gyakran használják őket.
Jelenleg a legjobbnak tűnik 3-5 legfontosabb hashtag hozzáadása. Vagy ha akarod, menj egy kicsit tovább, és adj hozzá 10-15-öt. De nem többet.
Ne felejtsd el nyomon követni, hogy mely bejegyzések járnak megfelelő sikerrel, és hány hashtaggel kell rendelkeznie a közönség legjobb gyakorlatának meghatározásához.
Facebook hashtagek és adatvédelem
Itt van a hashtagek és az adatvédelem Mari Smith- en keresztül. Ne félj, ha a hashtageket személyes bejegyzéseknél használod – a Facebook adatvédelmi beállításai érvényesülnek erre.
- A hashtagek a személyes profilbejegyzéseken, rajongói oldalak bejegyzésén, csoportos bejegyzéseken, eseménybejegyzéseken és minden megjegyzésen működnek.
- Amikor a felhasználók rákattintanak egy hashtagre, látni fogják a velük megosztott (vagy nyilvános) bejegyzések hírcsatornáját.
- A Rajongói oldal összes bejegyzése nyilvános, és a hashtag keresésben is megtalálhatóak.
- Ha csak személyes ismerősöknek teszel közzé bejegyzést a személyes profilodban, és a bejegyzés hashtaget tartalmaz, akkor a hashtag kattintható és megnyílik, hogy megjelenítse az összes többi, a hashtaget tartalmazó bejegyzést a Facebookon.
- De CSAK a barátok láthatják a csak a barátok számára írt bejegyzéseket a hashtag keresésekben.
- A nyilvános bejegyzések – hashtagekkel vagy anélkül – nyilvánosak.
- A privát (csak barátoknak szóló) bejegyzések – hashtagekkel vagy anélkül – csak annyi: privátak és csak a barátok számára láthatók.
- Még akkor is, ha a barátok hashtageket tartalmaznak a csak a barátok számára írt szál megjegyzésében, a bejegyzésed továbbra is privát és csak ismerőseid számára látható.
- Ha a privát csoportokban megosztott hashtagek vannak, a hashtag link megmutatja az adott címkével ellátott nyilvános bejegyzéseket (az ezzel a címkével ellátott barátok bejegyzéseivel együtt), de a privát csoportból származó bejegyzések csak a tagoknak jelennek meg.
- A szálakra vonatkozó egyedi megjegyzések nem jelennek meg a hashtag keresésekben; csak a bejegyzések jelennek meg a keresésekben.
A HasTagek használata a TikTok-on
A TikTok hashtagek nagyjából ugyanúgy működnek, mint az Instagramon és a Twitteren.
De a TikTok-on a szöveg korlátozottabb, mint akár a Twitteren!
Egész pontosan 100 karakter a feliratodban.
Hashtageket hozzáadhatsz egy megjegyzéshez, de ezek nem igazán működnek olyan jól, mint az Instagram megjegyzésében található hashtagek. Tehát nagyon jól meg kell határozni, hogy mely címkéket választod a bejegyzésedben.
Javaslom, hogy egy széles és egy szűk hashtaget használj.
A hashtagek használata a Pinteresten
Évek óta a Pinterest nem kívánta a hashtag használatát.
2017 augusztusában megváltoztatták hozzáálásukat, és aktívan ösztönözték az írót, kontextuális hashtagek használatára.
Adj hozzá néhány releváns és kulcsszóval kapcsolatos hashtaget a PIN-leírás végén. A maximálisan ajánlott 20.
Mivel azonban 2021 van mosz, a Pinterest már nem szorgalmazza a hashtag használatát, „opcionálisnak” nevezve. Néhány Pinterest-profi mégis hasznosnak találja őket.
Soha nincs szükség rájuk táblák nevében vagy táblák leírásában. Csak a pin leírásokban!
A hashtagek használata a LinkedIn-en
Egy későn érkező, a LinkedIn hashtag funkciót adott hozzá 2018-ban.
Néhány gondosan kiválasztott hashtag hozzáadása a LinkedIn bejegyzéseidhez segíthet abban, hogy kapcsolatba lépj más, a márkád iránt érdeklődő tagokkal.
A tagok választhatják a hashtagek követését is. A személyes érdeklődésű hashtagek követésével a hírcsatornában releváns frissítéseket kezd látni, amelyek tartalmazzák ezeket a hashtag témákat.
Mivel a LinkedIn professzionális hálózat, tartsd be a tartalommal kapcsolatos kifejezéseket. Vedd el a kommentárokat, vicceket vagy mémeket.
Amikor létrehozol egy frissítést, amelyet megosztani szeretnél a hálózatoddal a LinkedIn kezdőlapján, hozzáadhatod hashtagedet a # és a szó vagy kifejezés beírásával közvetlenül a bejegyzésbe.
A megosztási mező alján található # Hashtag hozzáadása gombra kattintva írd be a kívánt hashtaget.
Az ajánlott hashtageket automatikusan javasoljuk, amikor összeállítod a a hashtaget.
A hashtagek a bejegyzésben bárhol használhatók videó, cikk vagy dokumentum megosztásához.
A megjegyzésekben vagy a cikkekben található hashtagek jelenleg nem jelennek meg a hashtag-hírcsatornákban.
Cikkeket is hozzáadhatsz, amikor cikket írsz.
Ha készen állsz, kattints a jobb felső sarokban található Közzététel elemre. Megjelenik egy előugró ablak.
A Mondd el a hálózatodnak, miről szól a cikked mezőben adj hozzá egy példányt a cikk bemutatásához, a vonatkozó hashtagekkel együtt.
A LinkedIn olyan hashtageket javasol, amelyek véleménye szerint megfelelnek a cikkednek. Használd őket, ha relevánsnak tűnnek.
Ne feledd, hogy nem tehetsz hozzá, nem szerkeszthet vagy távolíthatsz el hashtageket a Publish után.
Miután hashtageket adtál hozzá a cikkedhez, a tagok megtalálhatják azt, ha erre a szóra vagy kifejezésre keresnek a LinkedIn-en. A hashtagek nem kerülnek be magába a cikkbe, de megtalálhatók azokban a kommentárokban, amelyek a cikk felett a LinkedIn hírcsatornában találhatók.
Hashtagek más közösségi platformokon
A Tumblr és más közösségi csatornák esetében a hashtagek nagyjából ugyanúgy működnek.
Csak emlékezzen az udvariasság társadalmi etikettjére, győződj meg arról, hogy bármilyen használt hashtagnek nincs kettős jelentése, és ne tömd meg a bejegyzéseidet hashtagekkel.
A hashtagek használata: Következtetés
A megfelelő módon használt megfelelő hashtagek segíthetnek abban, hogy pozitív elkötelezettséget szerezz a felhasználóiddal.
A megfelelő hashtagek kiválasztásában és használatában mindezekre kitértünk:
- Mik azok a hashtagek?
- Miért érdemes használni a hashtageket?
- A hashtagek helyes használata
- Hogyan lehet megtalálni a legjobb hashtageket (pl. Esettanulmányok)
- A hashtagek használata a Twitteren
- A hashtagek használata az Instagram-on
- A hashtagek használata a Facebookon
- A hashtagek használata a TikTok-on
- A hashtagek használata a Pinteresten
- A hashtagek használata a LinkedIn-en
Görgessen vissza és nézz át, mi hiányzott!
Az Instagram, a Facebook, a TikTok és a Pinterest témáit külön tanulmányokba kezdem, amelyek e blogbejegyzés törzsében találhatók.
Tisztelettel: Bakó Krisztián marketig specialista