ÉRDEKESSÉGEK, CIKKEK, TANÁCSOK

 Ezért viselnek fehér ruhát az orvosok és a tudósok. Hihetetlen színek

 Ezért viselnek fehér ruhát az orvosok és a tudósok. Hihetetlen színek
2020.12.28.

Játsszunk egy játékot. Képzelj el egy márkát. Bármely márka lehet a világon. Az első dolog, ami eszembe jut, a márka logója, igaz?

Képzelj el egy márkát. Bármely márka lehet a világon. Az első dolog, ami eszedbe jut, a márka logója, igaz? 

 

mcdonalds marketing

Ha a McDonald's-ra gondol, az agya nem mutatna a sajtburgert.

 

Forrás: McDonald's újság

Most a McDonald's-ra gondol, ugye?

És valószínűleg éhesebb vagy, mint 10 másodperccel ezelőtt.

Miért?

Mivel a piros szín serkenti az étvágyat. 

Ez őrület, igaz?

És ez csak egy a hihetetlen színpszichológiai tények közül , amelyeket meg fog tanulni. Ráadásul a cikk végére tudni fogja, hogyan kell a megfelelő színeket használni a marketingben .

Ugorjunk hát bele.

 

Elképesztő tények, amelyek bizonyítják a színek erejét

 

  • A színek önmagukban befolyásolhatják a kezdeti benyomás 90%-át.
  • Az emberek nemüktől és kultúrájuktól függően különböző módon érzékelik a színeket.
  • A kék szín a nők 35%-ának és a férfiak 57%-ának a kedvenc színe.
  • A szín befolyásolja a vásárlók vásárlási döntéseinek 85%-át .
  • A színek 80%-kal növelik a márka ismertségét.
  • A színek befolyásolják az emberek viselkedését, hangulatát és stresszszintjét.
  • A vásárlók 93%-a csak a látványra koncentrál, amikor megvásárolja a terméket/szolgáltatást.

 

Elgondolkodtató számok, igaz?

 

Merüljünk hát mélyebben bele, és vizsgáljuk meg, mit jelentenek a színek a pszichológia szempontjából.

 

1. Az elsődleges színek és az emberekben kiváltott érzelmek - Bizonyított színek befolyásolják az emberek viselkedését, hangulatát és stresszszintjét.

 

(Forrás: Science of People)

szines tenyek marketing szinek

Három elsődleges szín létezik - piros, kék és sárga

Az összes többi szín ezek kombinációja vagy ezek hiánya (fekete).

A pszichológia hatásában a vörös színhez társul a szenvedély és az agresszió. A vörös a sürgősség érzetét kelti. Ezért a promóciók és a webáruházak gyakran használják ezt a színt. Serkenti az étvágyat is, így tökéletes a gyorséttermek számára. A vörös növeli az emberek pulzusát és vérnyomását. Ezért társul a mozgáshoz és az izgalomhoz is. 

A kék a legerőteljesebb szín a megbízhatóság és a nyugalom előmozdításában. Az emberek asszociálják a kéket az égre és a vízre. A béke és a biztonság érzetét kelti. 

A vállalatok a kék színt választják a marketingben, hogy elősegítsék termékeik iránti bizalmat.

 

Kíváncsi vagy: „ Milyen színek emelkednek ki a legjobban?”

 

sárga kétségtelenül az egyik válasz. Az emberek a sárgát a nappalhoz társítják, és ez pozitív érzelmeket vált ki - boldogságot, kreativitást és optimizmust. 

A színpszichológia szerint ez a leginkább figyelemfelkeltő szín. Ezért szimbolizálja a figyelmeztetést és szorongást is kelt. A vállalatok ez utóbbiakkal vonzzák az impulzív vásárlókat.

Most, hogy tudjuk, hogyan befolyásolják a színek az emberek hangulatát, akkor a legjobb színeket a marketing kampányok és a márkaépítéshez is fel kell használni. A három alapszín remek választás, mivel erős üzeneteket közvetítenek. Ennek ellenére, ha nem felelnek meg a vállalat filozófiájának, rengeteg más közül lehet választani.

 

2. A másodlagos színek mögött álló pszichológia - Az emberek nemüktől és kultúrájuktól függően különböző módon érzékelik a színeket.

 

(Forrás: Israel Abramov, A nemi különbségek biológiája)

A másodlagos színek: zöld, lila és narancs. Ezek az elsődleges színek két kombinálásának eredményei.

 

A zöld a természet színe. Ez összefügg az egészséggel, a nyugalommal és az erővel. A vállalatok gyakran a zöldet használják a bio termeléshez való kapcsolódáshoz vagy annak környezetbarát jellegének előmozdításához. Ez a szín harmóniát és stabilitást idéz. 

A lila az egyik legritkábban megjelenő szín a természetben. Ezért társul az egyediséggel, és királyi színként is ismerik. 

Ez magában foglalja a tiszteletet, a bölcsességet, a luxust és serkenti a kreativitást. A kozmetikai ipar gyakran használja a lilát a szépségápolási és öregedésgátló termékek népszerűsítésére. 

A narancs a vörös és a sárga kombinációja. Ezért ez a sárga energia keveréke a vörös erejével. Ez az egyik szín a marketingben, amely ösztönzi az impulzív vásárlókat. 

A webdesignban gyakran a választás színe a tervezők számára, amikor cselekvésre ösztönző gombokat készítenek. 

 

Mi az oka? A narancs a megfizethetőséggel jár.

 

A marketing és a pszichológia együtt járnak. És most, hogy tudja, mi a színek pszichológiai hatása, megvalósíthatja ezeket a színeket vállalkozásának reklámozásában.

 

3. Egyéb alapvető marketing színek - Az emberek csupán 1% -a tartaná olcsónak a fekete terméket.

 

(Forrás: Hubspot)

A barna a föld színe. Ezért társítják az emberek a barnát a minőségi, tartós és megbízható termékekhez. Bár az emberek az üzleti élet egyik unalmas színének tartják, ez könnyen átadhatja márkájának üzenetét potenciális ügyfeleinek.

 

Ha jól csinálják, ez kényelmet, eleganciát vagy biztonságot jelenthet. A vállalatok gyakran barnát használnak logójukban, ha termékeik fából vagy bőrből készülnek.

 

A fehér a tisztaság színe. Az egyszerűséggel és a biztonsággal jár. Az intelligencia, a professzionalizmus és a tisztaság szimbóluma is. Ezért viselnek fehér ruhát az orvosok és a tudósok. A vállalatok a fehér színt használhatják kreativitásuk megmutatására, mivel ez új kezdetet jelenthet. 

Az emberek általában a szürkét nyomasztó színnek tartják , de a színvizsgálatok azt mutatják, hogy erőteljes szimbolikája van. Bölcsességgel, intelligenciával, stabilitással és méltósággal társul. A bölcs öregeknek ősz haja van. Ezért a szürke a tapasztalatot is szimbolizálja.

Fekete egy kétélű kard. Használata a szín pszichológia számára a marketing. Sok kultúrában a fekete a rosszat, a sötétséget és a halált szimbolizálja. 

Azonban a pszichológia, a fekete jelentése hatalom, a hagyomány, az elegancia és a kifinomultság. A vállalatok gyakran feketét használnak a csúcskategóriás termékeknél. 

 

Most már tudod a jelentését a márka színek és a pszichológia mögötti cégek színeit. Összefoglalva, itt van az úgynevezett marketing színkör.

 

Forrás: Conversioner

szinek pszichologiaja kreativinas marketing

4. Melyek az emberek kedvenc színei, és milyen színek vonzzák az ügyfeleket vásárolni? - A kék a férfiak 57% -ának és a nők 35% -ának a kedvenc színe.

 

(Forrás: Joe Hallock)

A kék a legnépszerűbb szín, kortól és nemtől függetlenül. A zöld és a lila megosztja a második helyet, egyenként 14% -kal. A piros (8%) és a fekete (7%) a következő a sorban. A nők első három kedvenc színe: kék (35%), lila (23%) és zöld (14%.)

A férfiak a kéket (57%), a zöldet (14%) és a feketét (9%) részesítik előnyben.

Ha azt szeretnénk, hogy alkalmazza a pszichológia a színeket az üzletéhez, itt vannak a legkevésbé kedvenc színek, kort és a nem - narancssárga (29%) és barna (23%).

A világosbarna, a szürke, a fekete, a fehér és a kék a nemre nézve semleges színű, így férfiaknak és nőknek egyaránt megfelelő. A fenti statisztikák segítségével a megfelelő színpszichológiát alkalmazhatja a reklámokban , a célközönségtől függően. 

 

Kíváncsi vagy: " Miért fontos a szín a reklámban ?"

 

A válasz egyszerű - megerősíteni azokat az üzeneteket, amelyeket márkája tudatalatti szinten közvetít. Íme két példa, amelyek a feketét és az aranyat használják a luxus, az elegancia és a tagadhatatlan márkaismeret közvetítésére.

 

5. Szerelem első látásra - a színpszichológia a marketingben és a márkaépítésben . A színek a kezdeti benyomás akár 90% -át is befolyásolják.

 

(Forrás: Winnipegi Egyetem) 

A felhasználók 90 másodpercen belül véleményt alkotnak egy termékről vagy szolgáltatásról. Az emberek ezt az értékelést leginkább a színére alapozzák. 

Önmagában a színek felelősek azért, hogy a felhasználók elfogadják vagy elutasítsák a termék 60%-át.

Az emberek 42%-kal többet olvasnak színes hirdetésekben, mint az azonos fekete-fehér hirdetéseket. 

Az embléma színe az első dolog amit az ügyfél észre vesz, amikor lát egy márkát. 

A megfelelő színek használata a marketingben és a márkaépítésben már az elején lenyűgözheti ügyfeleit. A termékek és szolgáltatások túlterhelt piacán szükség van valamire, hogy a márkája kiemelkedjen. Mindegyik szín más-más üzenetet küld, ezért válassza ki okosan, hogy melyik ábrázolja a legjobban a vállalkozását.

 

6. Hogyan válasszuk ki a legjobb színeket a vállalkozás számára? A szín befolyásolja a vásárlók vásárlási döntéseinek 85%-át. 

 

(Forrás: Suresh Kumar, „Magatartást vásárló fogyasztók - diagnosztikai tanulmány”) 

 

A férfiak körülbelül 8%-a és a nők 0,5% -a színvak! (Színlátáshiányos). Ennek ellenére szinte mindegyikük láthatja a kék színt.  

A férfi ügyfeleket megcélzó vállalatok színeiként kéket, feketét és szürkét használnak. A női kiegészítőket forgalmazó vállalkozások általában a rózsaszínt, a pirosat és a lilát hangsúlyozzák. 

 

Mi a legjobb szín egy vállalkozás számára? 

 

Ez az Ön vállalkozásától függ - a piros, a narancssárga, a fekete és a királykék vonzza az impulzus vásárlókat. A sötétkék és a kékeszöld a vonzó árú vásárlók számára. Rózsaszín, ég kék és rózsa felhívja a hagyományos vásárlókat. 

A márka színeinek kiválasztása elengedhetetlen - minden logó színe a jelentésétől függően eltérő jelentést közvetít. Itt egy színes pszichológiai táblázat, amely bemutatja a márkákat és az általuk kiváltott érzelmeket. 

markak erzelmek kreativinas marketing

Forrás: The Logo Company

 

7. Színpszichológiai tények a kisvállalkozások tulajdonosai számára - 90% -uk úgy véli, hogy a szín segíthet új ügyfelek vonzásában.

 

(Forrás: Xerox)

 

A kis- és középvállalkozások tulajdonosainak 81%-a úgy véli, hogy üzleti színük versenyelőnyt jelent számukra. 

 

A menedzserek 83%-a azt mondja, hogy a márka színeivel sikeresebbé varázsolják vállalkozásukat. 

 

A kisvállalkozások tulajdonosainak 90%-a szerint a színek segítenek az ügyfeleknek jobban megjegyezni a prezentációkat és a dokumentumokat.

 

A vezetők 76%-a szerint a színek miatt vállalkozásuk nagyobbnak tűnik az ügyfelek számára. A vezetők 78%-a szerint a színek növelik az alkalmazottak kreativitását. 

Mivel már tudja, mit jelentenek az egyes színek a marketingben, ezeket az ismereteket felhasználhatja vállalkozásának bővítésére. Ezenkívül növelheti alkalmazottai termelékenységét és kreativitását.

 

8. Milyen pszichológiai színek vannak a marketingben? - A vásárlók 93% -a a termékek megjelenésére koncentrál, amikor megvásárolja a vásárlást.

 

Az emberek 84%-a a színt említi a termék megvásárlásának fő okaként. 

Színes pszichológia statisztika azt mutatják, 26%-át az emberek társítják a narancssárga színt az olcsó termékekhez. Ötnél több (22%) asszociál a sárgával a megfizethetőséggel. A fogyasztók 13%-a szerint a barna az a szín, amely az olcsó termékekhez illik a legjobban.  

Az ügyfelek 42%-a fekete termékeket társít kiváló minőségű termékekkel. A kék szín a második helyet foglalja el 19%-kal. 

Mindannyian egyetértünk abban, hogy az ügyfelek a könyvet a borítója alapján ítélik meg. A megfelelő szín marketing nem csak közvetíti a cég filozófiáját - de közvetlen hatással van az értékesítésre. 

 

9. Színek és márkajelzések - A világ vezető márkáinak 33% -a kéket használ logójában.

 

(Forrás: Foundr)

 

A színpszichológiai statisztikák azt mutatják, hogy a világ legismertebb cégeinek 29% -a a vöröset használja elsődleges színként. A leghíresebb márkák több mint egynegyede (28%) fekete és szürkét használ márka színeiként. 13%-a az első 100 márka használja a sárga és arany színt a márka pszichológia és értékei növeléséhez.

A világ leghíresebb vállalatainak 95% -a csak egy vagy két színt használ logóikhoz. Csak 5%-uk rendelkezik több mint két színnel.

 

Tehát színesen érinti a márkát a szín. 

Tudod, hogy egy kép ezer szót ér, igaz? Nos, ugyanez vonatkozik a színekre is. Egyetlen szín többet tud mondani az ügyfelekről, mint bármi más. Például, ha a logód kék, akkor nincs szükséged szavakra annak elmondására, hogy megbízhatnak benned, és termékeid megbízhatóak. Ezt tény.

 

10. A teljesítmény pszichológia mögött a márka szín növelheti a márka ismertségét akár 80%-al. 

 

(Forrás: Jill Morton, Miért fontos a szín)

 

A pszichológia szerint az emberek a márka személyiségét a színe alapján ítélik meg. 

 

Az emberek agya a felismerhető márkákat részesíti előnyben. Például, ha belép egy üzletbe, és egy ismeretlen kólaital mellett egy Coca-Cola üveget lát, akkor a Coca-Cola-t választja. Valójában az emberek 59%-a úgy dönt, hogy ismerős márkákra költi a pénzét.

A szín megfelelőségét de a termék sokkal fontosabb, mint a szín. Gondoljon például egy rózsaszín láncfűrészre. 

A csúcstechnológiai vállalatok a feketét részesítik előnyben márkaszínükként -27%-uk használja a logójában. A kék és a szürke a másik választott szín, mindegyik 23%-kal. 

A logó színe és alakja olyan hatással van az ügyfelekre, hogy egyes logóknak nincs szükségük szavakra - például a Nike és az Apple. 

Egy tanulmány kimutatta, hogy a nyolcéves gyermekek 100%-a képes szavak nélküli logókat illeszteni a megfelelő márkához. 

Az emberek ugyanúgy fogják látni a vállalkozásodat, mint a márkád színét. Ha a logó színe izgalmat közvetít, akkor ezt az ügyfelek elvárják tőled. Ne tévessze meg ügyfeleit logó színeivel - használja a megfelelőt a vállalkozásához.

 

11. A sikeres márkajelzés ára - A Symantec 1,28 milliárd dollárt fizetett azért, hogy megszerezze a fekete és narancssárga pipát logójukért.

 

(Forrás: Közepes) 

 

A Pepsi háromszínű logóterve egymillió dollárba került a cégnek. A BBC 1,8 millió dollárt fizetett logójának átalakításáért. A Google és a Coca-Cola logókat társalapítóik hozták létre, így a cégek semmibe sem kerülnek. 

A Twitter 15 dollárért vásárolta meg az iStockphoto emblémáját. Egy grafikai hallgató elkészítette a Nike logóját és 35 dollárt kapott. 

A logód a semmiből egy milliárd dollárba kerülhet. A nap végén az a fontos, hogy a megfelelő üzenetet közvetítse. 

 

12. Színpszichológiai tények, a valós példákban - Heinz megváltoztatta ketchupjának színét vörösről zöldre, ami 23 millió dolláros növekedést eredményezett az értékesítésben. 

 

(Forrás: BrandTwist)

Az 1950-es években Pepsi világoskékre festett automatáikat Délkelet-Ázsiában. Amit nem tudtak, ez a szín a világ ezen részén lévő gyászhoz és halálhoz kapcsolódik. Mire megváltoztatták a gépek színét, eladásaik összeomlottak. 

A hamburgi iskolák kék színű fényt használtak tantermükben, ami 77%-kal csökkentette a gyermekek hiperaktivitását, és 45%-kal kevesebb hibát vétettek. 

Az Performable.com (amely ma már a HubSpot része) zöldről pirosra változtatta a CTA gomb színét. Ez az egyszerű változás 21% -kal növelte a konverziókat . 

A RIPT ruházati üzlet zöld színűről sárga színre változtatta CTA színét. Ez az eladások 6,3% -os növekedését eredményezte. 

A színek jelentős hatással vannak az emberekre, de ne feledje, hogy a különböző kultúrákban különböző asszociációk vannak. Alkalmazza a színeit a célközönségnek megfelelően. 

 

Következtetés

 

Az emberek a színe prizmájából nézik vállalkozását. Minden szín különböző asszociációkat közvetít és különféle érzéseket vált ki. Ezért fontos a színpszichológiai tények felsorolása - hogy segítsen az okos választásban. És közvetlenül a távozása előtt itt van két hasznos eszköz, amely segít kiválasztani márkája színeit.

Cimbolizmus - ez az eszköz megmutatja, hogy az emberek milyen színt társítanak egy adott szóhoz. 

Színgenerátor - több szempont kiválasztásával segíthet a vállalkozásának megfelelő szín megtalálásában. 

Remélhetőleg át fogja nézni és meg fogja találni a színek palettáját, hogy eldöntse, melyik az Ön számára megfelelő.

Sok szerencsét, és legközelebb találkozunk. 

 

Vissza

Kapcsolódó bejegyzések

Kreatív Inas. Az Ön szolgálatában
Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.
+36/70-364-1441
info@kreativinas.hu

Marketing, szövegírás, weboldal készítés, grafikai kivitelezések, reklámanyagok készítése
Grafikai munkák, reklámanyagok
Szövegírás, marketing szövegírás, tartalommarketing
 
Kapcsolat

Székhely (Levelezési cím): 1112. Budapest. Menyecske utca 25

Kövess minket