ÉRDEKESSÉGEK, CIKKEK, TANÁCSOK

Ha az emberek azt hiszik, hogy sikeres vagy akkor az ő szemükben valóban azzá válsz

Ha az emberek azt hiszik, hogy sikeres vagy akkor az ő szemükben valóban azzá válsz
2021.02.24.

Az emberek hajlamosak hinni abban, amit látnak. Ha az emberek azt hiszik, hogy sikeres vagy, akkor az ő szemükben valóban azzá válsz. Bakó Krisztián cikk

Pszichológia és marketing: mi hajt minket?

 

Pszichológia és marketing: mi hajt minket? 

 

A marketing egyik fontos szerepe, hogy jó, kölcsönösen előnyös kapcsolatokat alakíts ki az ügyfelekkel. 

 

De néha nehéz lehet megvalósítani, különösen, ha valóban meg akarod érteni a közönség ízlését.

 

A pszichológia finomságai a marketingben

 

A pszichológia és a marketing mindig szoros kapcsolatban alakult. A legtöbb marketing kampány (legalábbis a legsikeresebbek) az emberi viselkedés alapelveinek mély megértésére épül. 

 

Ez a cikk feltárja a választásunkat befolyásoló tényezőket. Ezeket az információkat felhasználhatod az online marketing hatékonyságának javítására.

 

Mi befolyásolja a döntéshozatalt?

 

döntéshozatal. marketing

 

A kihívás az, hogy az embereket döntésre késztesse (vagy segítsen nekik meggondolni magát). Nagyon sok pszichológiai kutatás érdekli a marketingszakembereket, mert a döntéshozatal természetének megértésére összpontosítanak.

A választás fáradságos munka. Az alábbiakban bemutatom az ezt igazoló tanulmányok eredményeit.

 

Utánzás - válaszként a döntés elmaradására

 

Valószínűleg észrevetted, hogy az a helyzet, amikor nem tudsz választani, arra kényszerít, hogy nyomokat keress a helyes választásra más emberek viselkedésében. Tekintsük a következő példákat:

 

  • Inkább egy teltházas fagyízót választasz az üres helyett, még akkor is, ha egy órát kell sorban állnia?
  • Inkább azt a terméket vagy szolgáltatást választod, amely a legtöbb véleményt tartalmazza?
  • A vásárlók száma alapján választanál?

 

Ez egy meglehetősen jól ismert jelenség, ismertebb nevén " társadalmi bizonyítás".

 

  • A kutatási eredmények szerint, amelyek azt mutatják, hogy a fogyasztók 65% -a olvassa el a véleményeket vásárlás előtt.
  • Tavaly egy TripAdvisor- tanulmány kimutatta, hogy az utazók 71-75% -a nem foglal szállást, mielőtt elolvasta volna a többi vendég véleményét.

 

Nyilvánvaló, hogy a társadalmi bizonyítás olyan elemei, mint a vélemények, értékelések és ajánlások pozitívan állítják fel a látogatókat, és döntésekre ösztönzik őket, ami pozitívan befolyásolja vállalkozásának fejlődését. De nem csak a társadalmi bizonyítás járunk a döntések meghozatalakor.

 

Mindig a legegyszerűbb megoldást keressük

 

Kiderült, hogy hajlamosak vagyunk szokásos döntéseket is hozni (még akkor is, ha ezek a döntések feltételezik annak létezését, amelyet általában választunk), ahelyett, hogy megállnánk, gondolkodnánk és megalapozott döntést hoznánk.

Tanulmányokat végeztek, amelyek azt mutatják, hogy amikor nyomás alatt vagyunk, nem vagyunk képesek döntést hozni, elszigetelődünk, és a számunkra rákényszerített mércét választjuk. 

A marketingszakember számára ez azt jelenti, hogy olykor a legegyszerűbb módja annak meggyőzésére, hogy egyetértsen veled, ha hasonló szokásos választási lehetőséget biztosítasz számára.

Klasszikus példa a hírlevélre való feliratkozás a megrendelőlap végén, vagy egy további segédprogram-készlet telepítésének ajánlata a program telepítésekor. 

Ennek az egész folyamata a stressz alatt van, a legtöbb vásárló kihagyja ezeket a lehetőségeket, standard választást választva (ami első esetben a levelezőlista nyilvántartásba vételéhez való öntudatlan beleegyezést, a második esetben pedig a felesleges segédprogramok telepítését jelenti ).

 

A választott bőség arra késztet minket, hogy lógjunk

 

Hasonlóképpen, amikor több választás áll előttünk, akkor "lógunk" és gyakran véletlenszerűen választunk, csak azért, hogy kilépjünk a jelenlegi helyzetből.

Néha több lehetőség felajánlása nem a legjobb marketingfogás. 

Tehát a több előfizetési lehetőség megzavarhatja a potenciális előfizetőt. Jobb olyan helyzetet teremteni, ahol meg tudjad hozni a döntést a vásárlók számára.

 

Egy csábító ajánlat arra késztet bennünket, hogy meggondoljuk magunkat

 

csábító ajánlat

 

Miközben folytatjuk a nehezen visszautasítható ajánlatokról folytatott megjelenések olvasását, azt tapasztaljuk, hogy az ilyen ajánlatok arra késztethetnek bennünket, hogy gyorsan változtassunk véleményünkön. 

És ez olyan helyzetekben is lehetséges, amikor korábban határozottan egy állásponton voltunk.

2014-ben olyan tanulmány készült, amely megmutatta, hogy márkahűségünktől függetlenül egy csábító ajánlat motiválhat minket egy másik márka választására. 

Ez azt jelenti, hogy az ilyen ajánlatok arra ösztönözhetik az embereket, hogy tegyék meg a kívánt műveletet az oldalon.

 

Ez az ajánlat lehet kedvezmény vagy eladás.

  • A látogató, aki eljött a webhelyen egy vezető mágnes (egy ajánlatot, hogy ígér gyors megoldást a problémára) kényszerítheti a látogató regisztrálni az oldalon. Az így összegyűjtött információk segítenek többet megtudni a termék iránt érdeklődő emberekről.
  • Az is jó, ha meghívjuk a látogatókat, hogy töltsenek ki néhány kérdőívet, cserébe kedvezmény, stb.

 

De mi minősül csábító ajánlatnak?

 

Először is egyértelmű ígéretnek kell lennie. A látogatóknak nem kell gondolkodniuk azon, hogy milyen haszonnal járnak.

Másodszor, az ígéretnek megoldást kell mutatnia a hallgatóság legégetőbb problémáira.

Harmadszor, egy ilyen ígéret értékének meg kell haladnia az árát.

 

Engedünk a hatóságok véleményének

vásárlói vélemények

Amikor választunk, vagy elgondolkodunk a következő lépésen, hajlamosak vagyunk követni azoknak az embereknek a véleményét, akiket hatóságnak tekintünk. Fontos megérteni a tekintély fogalmát megalapozó dolgok természetét is.

 

Ezek a dolgok vagy jelek a következők:

  • Szolgálati pozíció.
  • Drága ruházat.
  • Drága autó, ház stb. Jelenléte

 

Az emberek hajlamosak hinni abban, amit látnak. Ha az emberek azt hiszik, hogy sikeres vagy, akkor az ő szemükben valóban azzá válsz. Innen arra következtethetünk, hogy a jó kilátás mindig megtérül.

Ha az online marketingről van szó, akkor ez az előfizetők száma, a korábbi webhelyek korábbi publikációi stb. Ezek a jelek cselekvésre kényszerítenek bennünket a tekintély ajánlása alapján.

Számos kísérlet megerősítette, hogy hajlamosak vagyunk kilépni a saját komfortzónánkból.

A fenti jelek arra kényszerítenek bennünket, hogy tiszteljük és engedelmeskedjünk azoknak az embereknek, akiket különben nem számítanánk tekintélynek. 

Ezért marketingtevékenységednek hatékonyságának javítása érdekében ki kell dolgoznod egy olyan "hatósági" attribútumokat, amelyek a közönség számára elérhetőek lesznek.

 

A kíváncsiság hallgatásra késztet minket

 

Az internetes marketing egyik legnagyobb kihívása a látogató figyelmének fenntartása. Ennek eléréséhez ki kell tölteni "információhiányaidat".

Az információs rés elméletét George Loewenstein fogalmazta meg, amely szerint a kíváncsiság akkor merül fel, ha érzékelünk egy tudásbeli rést. Ez az elv fontos a weboldal cím soraidnak, a közösségi média bejegyzéseidnek stb. Írásakor is.

 

Hogyan hatnak ránk a szavak?

 

A kampányokban használt szavak a látogatók viselkedését is befolyásolják.

Az olyan szavak, mint "te", "szabad", "mert" stb. cselekvésre ösztönözheti a látogatókat:

  • A "te" névmás kapcsolatot teremt a látogató és közted
  • Az "ingyenes" ösztönző és ösztönzi a látogatók érdeklődését
  • „Mert” magyarázza az okot, és ez az oka gyakran az oka annak, hogy a látogatóknak döntéseket kell hozniuk

 

Mindig figyelj a CTA-ra, és kétszer is gondolkodj el a hirdetés másolatán - a kampány összes üzenetét többször ellenőrizni kell. És természetesen ne feledkezzünk meg az A / B tesztelésről. 

Még a tapasztalt marketingesek számára is nehéz megjósolni az eredményeket az egyes hirdetési példányokból, mivel az eredmény néha egyetlen szótól függ.

A tavalyi kutatás az AdWords angol szegmensében kimutatta, hogy a legnépszerűbb melléknevek listáját olyan szavak alkotják, mint „ most”, „szabad”, „keresés”, „mentés” stb.

 

Következtetés

 

A befolyásoló marketing, a tartalommarketing, a legjobb CTA-k A / B tesztelése klasszikus. 

A következő alkalommal, amikor például létrehoz egy regisztrációs űrlapot, gondolj a pszichológiai összetevőre - ez segít szélesebb körben szemügyre venni a feladatát, valamint megérteni, hogy a látogató hogyan viselkedik az oldalon, mire kattint és mit megvesz.

 

bakokrisztian marketing

 

Vissza

Kapcsolódó bejegyzések

Kreatív Inas. Az Ön szolgálatában
Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.
+36/70-364-1441
info@kreativinas.hu

Marketing, szövegírás, weboldal készítés, grafikai kivitelezések, reklámanyagok készítése
Grafikai munkák, reklámanyagok
Szövegírás, marketing szövegírás, tartalommarketing
 
Kapcsolat

info@kreativinas.hu

Adószám: 56948086-1-27
Közösségi adószám: HU56948086

Székhely (Levelezési cím): 8089. Vértesacsa. Rákóczi Ferenc utca 25

CSAK LEVELEZÉS!
Kövess minket