ÉRDEKESSÉGEK, CIKKEK, TANÁCSOK

Marketing. Ez egy nagyon általános definíció, ami megmutatja bármely marketingtevékenység lényegét

Marketing. Ez egy nagyon általános definíció, ami megmutatja bármely marketingtevékenység lényegét
2022.05.04.

A marketing olyan tevékenység, amelynek célja, hogy a vevők igényeinek kielégítésével nyereséget termeljen. Terméket vagy szolgáltatást adjunk el a célközönségnek.

 

Tágabb értelemben a marketing egy összetett tudományág, amely magában foglalja a rést és a versenytársakat elemző képességet, a fogyasztói kereslet előrejelzését és a célközönséggel való kommunikáció ügyes felépítését. 

 

Röviden: egy professzionális marketingszakembernek meg kell értenie, hogyan alakíthatja át az emberek (B2C) vagy szervezetek (B2B) szolgáltatások és áruk iránti igényeit fogyasztói keresletté.

 

Így, ha röviden leírjuk a marketinget, akkor a vevők igényeit kielégítő tevékenységről van szó. Valójában ez a fő célja a vállalat összes marketingstratégiájának.

 

A cél elérése érdekében a marketingszakember a következő, a vállalkozás előtt álló feladatot oldja meg:

 

  • Vevői igények elemzése abban a piaci résben, ahol a vállalat működik. Van-e kereslet a termékre, milyen szempontokat kell figyelembe venni a célközönség kiválasztásánál a termékek eladása előtt?
  • A versenytársak ajánlatainak tanulmányozása a piacon, valamint az árképzés egy adott résben. A kapott adatok alapján kerül kialakításra a cég árpolitikája.
  • Az áruk és szolgáltatások körének a fogyasztói igényekhez igazítása. A piacra lépő vállalatok többsége a meglévő kereslettel dolgozik. Ezért egy illikvid termék reklámozása gyakran veszteséges vállalkozás. Másrészt egy újdonság népszerűsítése nagy költségvetést igényel a kereslet megteremtéséhez, de az összes „krém” rád száll.
  • Indító rendezvények a kereslet növelésére, a termékek értékesítésére. Ezek online és offline reklámozás, víruspromóció, szájreklám és egyéb módszerek.
  • Szerviz, ügyfélszolgálat. Az ideális marketing nem csupán az áruk egyszeri értékesítése, hanem egy olyan technológia, amely a vásárlókat rendszeres vásárlókká alakítja. Ebben a rendszerben minden fontos: termékminőség, szolgáltatás minősége, reszponzív támogatás.

 

A következő elvek segítenek a marketing problémák hatékony megoldásában:

 

a vállalat termelési képességeinek megértése, az áruk vagy szolgáltatások értékesítésére irányuló tevékenységek tervezésének képessége. 

Emellett a vállalatnak képesnek kell lennie a változó igényekre rugalmasan reagálni, a termékpalettát a célközönség igényeinek megfelelően frissíteni.

 

Funkciók

 

Fentebb megvizsgáltuk, mi is az a marketing, és meghatároztuk annak céljait és elveit. Nézzük meg a marketing öt fő funkcióját:

 

  1. Elemző. Intézkedések sorozata a vállalatra, a piacra és a fogyasztói keresletre ható külső és belső tényezők vizsgálatára. Ez magában foglalja a rés és a versenytársak elemzését, a célközönség igényeinek tanulmányozását és a fogyasztói magatartás előrejelzését. Emellett elemzik a vállalat belső tevékenységeit is – hogyan felel meg a vállalati környezet a kor igényeinek, hogyan néz ki a vállalat a versenytársak hátterében.
  2. Termelés. Ezek a funkciók felelősek az új technológiák gyártási folyamatba történő bevezetéséért. Maga a folyamat több részre osztható: a beszerzés szervezése, az áruk és szolgáltatások értékesítése, raktározás és mások. Ezenkívül a termelési funkciók megoldják az áruk minőségének és versenyképességének kezelésével kapcsolatos problémákat a piacon, ellenőrzik a termékek minőségi szabványoknak való megfelelését.
  3. Irányítás és ellenőrzés. A cég marketingtevékenységének tervezéséért felelős. Ez magában foglalja az ügyfelek és partnerek információs támogatását, a kockázatkezelést is.
  4. Értékesítés. Minden, ami a vállalkozás ár- és termékpolitikájának kialakításáért felelős. Tágabb értelemben az értékesítés magában foglalja az áruk és szolgáltatások iránti kereslet bővítését, új piacok kialakítását célzó tevékenységeket is.
  5. Újító. Új termék fejlesztése és piaci bevezetése.

 

A funkcionalitást a következő marketing módszerek támogatják:

 

- felmérés, piaci helyzet elemzés, megfigyelés, fogyasztói kereslet vizsgálat. 

A termékpromóció terén online és offline reklámtechnológiákat, PR-t, személyes értékesítést, tanácsadást alkalmaznak.

 

A marketing az a folyamat, amely során a fogyasztóból vásárlóvá válik. Ennek a feladatnak a végrehajtásához marketing eszközöket használnak. Hagyományosan négy csoportra oszthatók: ár, gyártás, értékesítés, reklám.

 

Nézzük meg közelebbről:

  • Ár - ez magában foglalja az áruk előállítási és értékesítési költségeit, a termékek körét, a célközönség kiválasztásának kritériumait, az ország politikai és pénzügyi helyzetét. Gyakran az áruk költsége határozza meg a kereslet szintjét.
  • Értékesítés - ebbe a kategóriába tartoznak a fogyasztói keresletet növelő eszközök. Például a világos csomagolás valójában az áru eladója. A vevők érdeklődésének felkeltése érdekében kedvezményeket, akciókat és egyéb tevékenységeket is alkalmaznak. A termékek kiállításokon, vásárokon való részvétele elősegíti egy új termék piaci megjelenését.
  • Reklámozás – online és offline csatornák áruk és szolgáltatások reklámozására. A vállalkozás integrált fejlesztéséhez két irányt kívánatos alkalmazni. Az első gyorsabban és hatékonyabban működik a fogyasztói igényekkel, a második a vállalati márkaépítésben nélkülözhetetlen.

 

Nézzük meg közelebbről az internetes marketing eszközeit:

mi az a marketing bakokrisztian internetmarketing

  1. Kontextus szerinti reklámozás. Ez a szöveges hirdetések megjelenítése a Google keresési eredményei között. Az előnye, hogy a releváns szövegeknek köszönhetően gyorsan vonzza a jó minőségű forgalmat. Hátránya a fizetett típusú promóció. A versenyképes résekben egy kattintás költsége elérheti az 5.000 Ft-ot (ingatlan, autó).
  2. SEO. Weboldal optimalizálás a keresőmotorok igényeihez. A statisztikák szerint bármely felhasználói kérés keresési eredményének első oldala generálja a webhely forgalmának 95%-át. Ezek közül a kattintások 60-70%-a a TOP-5-ben szereplő oldalakon történik. A keresési promóció sokszor több időt igényel, mint a kontextuális hirdetés, de az eredmény jobb.
  3. SMM. Mi az a közösségi média marketing? Először is ezek érdekes bejegyzések, víruskiadványok. Általában egy vállalat csoportot vagy nyilvánosságot nyit a közösségi hálózatokon, és ott információkat tesz közzé a termékekről, promóciókról és hírekről, valamint versenyeket tart. A marketing fő elve az SMM-ben a feltűnésmentesség, a bennszülöttség.
  4. Célzott reklámozás. Ez az eszköz a célközönség előzetes kiválasztásán (a marketing elemző funkcióján) és a számukra releváns reklámok bemutatásán alapul. A marketingszakemberek tanulmányozzák a célközönség viselkedési tényezőit, a demográfiai jellemzőket, a felhasználók földrajzi elhelyezkedését, újracélzási listákat gyűjtenek (böngésző cookie-k). Hatékonyság szempontjából a célzás nem rosszabb, mint a kontextuális hirdetés, sőt költségvetési megtakarítást tekintve felülmúlja azt.
  5. Banner és teaser reklám. Az egyik legolcsóbb eszköz az áruk és szolgáltatások reklámozására az ajánlatok kattintásonkénti fizetésével. A bannereket általában a Google és a Yandex partneroldalain helyezik el. A bannerek feladata nem annyira az eladás, hanem az értékesítési oldal forgalmának növelése.
  6. Vírusos reklám. Egyfajta natív promóció. Egy vírusos bejegyzés egy közösségi hálózaton vagy egy videó a YouTube-csatornán aktív választ vált ki a közönségből - kedvelik a kiadványt, elmondják barátaiknak, ismerőseiknek, kommentálják. Mindez természetesen növeli a márkaismertséget az interneten.
  7. Tartalom marketing. Ezt az eszközt gyakran "gerillamarketingnek" hívják, mert még a költségvetés nélküli induló vállalkozásoknak is megfelel. A cég népszerűsítésére a termékek értékesítési szövegeket használnak, vásárlói véleményeket, ajánlásokat gyűjtenek. Egyszóval a maximális hasznot hozzák létre a termék körül, hogy a potenciális vásárló értékelhesse az előnyöket és meghozhassa a választását.
  8. Újracélzás. Egy eszköz, amely lehetővé teszi, hogy a távozó felhasználókkal dolgozzon. A retargeting technológia segítségével az erőforrást nemrégiben meglátogató felhasználók érdeklődési körüknek megfelelő ajánlatot kapnak. A reklámozást gyakran engedményekkel vagy bónuszokkal látják el.
  9. Promóció az áruk és szolgáltatások aggregátoraiban. A piacterek olyan platformok, amelyek számos kereskedelmi ajánlatot gyűjtenek össze különböző cégektől, és mutatják meg azokat a potenciális vásárlóknak. Az ilyen források általában magas látogatottságúak, így megtalálhatja a közönségét.
  10. Push üzenetek. Egy új és igen hatékony marketingeszköz. A push értesítések sajátossága, hogy a felhasználó "probléma nélkül" vállalja az értesítések fogadását, és ehhez nem kell kérdőívet kitöltenie. Egyszerűen iratkozzon fel az értesítésekre a böngészőben.
  11. Influencer. Az influencerek olyan emberek, akik egy méretes követőbázist gyűjtöttek maguk köré az interneten. Az influencer magyarra fordítva „befolyásolót” jelent, ami nem véletlen, hiszen az influencereknek hatalmukban áll befolyásolni követőik véleményeit és vásárlási döntéseit. Ez az influencer marketing alapja.
  12. E-mail marketing. Az e-mailes hírlevelek az egyik „ősi”, de nem kevésbé hatékony marketingeszköz. A levelezőlista produktivitásának fő feltétele az e-mail címekkel rendelkező ügyfélkör elérhetősége.
  13. Mobil alkalmazások. Ma minden telefonra legalább 5 alkalmazás van telepítve a Google Play vagy az App Store áruházból. Ezek a praktikus programok valójában ügyféladatok szolgáltatói. Ezek felhasználásával a marketingszakemberek portrét készítenek a célközönségről, ami lehetővé teszi számukra, hogy többet értékesítsenek.

 

Fajták

 

A marketingnek többféle típusa létezik a termék iránti kereslettől és az értékesítési piac lefedettségétől függően. Nézzük meg közelebbről a fő típusokat:

  • Konverzió  - marketing tevékenységek, amelyek elősegítik a fogyasztói kereslet ösztönzését. Ez a típus a közönség vásárlási aktivitásának visszaesése esetén releváns. Vagyis az analitika rögzíti a negatív keresletet. Az egyik konverziós ugrási módszer sokak számára ismert - promóciók, kedvezmények, bónuszok. PR-csatornákat is használnak a termékek népszerűsítésére, például egy híres személyt hívnak meg reklámozni.
  • Demarketing. A cikk elejétől emlékszünk arra, hogy a marketing (definíció) olyan tevékenység, amelynek célja a kereslet növelése. Tehát a demarketing pont fordítva működik, vagyis csökkenti a keresletet. Minek? Csak hát a kínálat korlátozott, és sokszor többen akarják birtokolni az árut. A cég tudatosan használ eszközöket a célközönség megfékezésére - emeli a termékek árait, csökkenti a reklámtevékenységet.
  • Az ösztönző marketing pont az ellentéte a demarketingnek. Van kínálat, de kereslet nincs. A marketinges feladata olyan tevékenységek kialakítása, amelyek növelik a termékek iránti keresletet. Mielőtt bármit tenne, meg kell állapítania, miért nincsenek vevők. Nincs kereslet, ha a termék nem releváns a piacon; elveszti értékét; a fogyasztó semmit sem tud az új termékről. Miután megértette az okot, különféle módszereket használhat a kereslet ösztönzésére. Például az árcsökkentés, a reklámtevékenység növekedése és mások.
  • A remarketing  az áruk vagy szolgáltatások iránti kereslet felélesztését szolgálja. A marketingszakembernek meg kell értenie a termékek népszerűségének csökkenésének okát a célközönség körében, majd célzott intézkedésekkel helyre kell állítania a keresletet. Ilyen helyzetben az első dolog, hogy alaposan tanulmányozza a termék / szolgáltatás jellemzőit, keressen egy  USP -t, vagy ossza fel a terméket több területre. Így volt ez az egyik jól ismert márka samponjaival is. Az értékesítés nem ment. A marketingesek a sampont két részre osztották – férfiaknak és nőknek. A kereslet nem váratott sokáig magára.
  • Fejlesztő marketing. A vállalat tisztában van azzal, hogy a terméknek jó kilátásai vannak a fejlesztésre. A marketingszakembereknek a potenciális keresletet valódi eladásokká kell alakítaniuk. Ehhez minden marketingeszközt és funkciót felhasználnak: célközönség- és réselemzés, versenytársak kutatása, promóció a hirdetési csatornákban stb.
  • Tömegmarketing - nem a kereslet alapján működik, hanem a célközönség elérésén. Vagyis a termékeket minden piaci szegmenshez szánják, a termékdifferenciálást nem végzik el, árpolitika - minél olcsóbb, annál nagyobb az értékesítés.
  • A célmarketing a tömegigény ellentéte. Az áruk szigorúan szegmentálva vannak a célközönség bizonyos csoportjai számára.
  • A direktmarketing egy nem titkolt ajánlat egy termék megvásárlására (fejes értékesítés). Vagyis a marketinges nem gondolkodik azon, hogyan csábítsa el az ügyfelet, hogy hirtelen ne találja ki, hogy ez egy reklám. Minden erőfeszítést sietve meg kell mutatni egy termék/szolgáltatás előnyeit a potenciális vásárlónak.
  • A gerillamarketing célja, hogy alacsony költséggel meséljen magáról, termékéről és márkájáról a célközönségnek. Ehhez olyan közösségi hálózatokat használnak, amelyek webhelyeket és egyéb promóciós csatornákat értékesítenek. A gerillamarketing alapja az érdekes tartalom.

 

Összegzés

 

Rájöttünk, mit jelent a marketing egyszerű szavakkal. 

Tanulmányoztuk céljait, céljait és funkcióit. Ismerkedjen meg az eszközökkel és stílusokkal. 

Befejezésül szeretném leszögezni: nem elég megérteni, mi az a marketing, folyamatosan a gyakorlatban is meg kell valósítani a marketing stratégiákat

Akkor nagy sikereket fog elérni a vállalkozásában.

Vissza

Kapcsolódó bejegyzések

Kreatív Inas. Az Ön szolgálatában
Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.
+36/70-364-1441
info@kreativinas.hu

Marketing, szövegírás, weboldal készítés, grafikai kivitelezések, reklámanyagok készítése
Grafikai munkák, reklámanyagok
Szövegírás, marketing szövegírás, tartalommarketing
 
Kapcsolat

info@kreativinas.hu

Adószám: 56948086-1-27
Közösségi adószám: HU56948086

Székhely (Levelezési cím): 8089. Vértesacsa. Rákóczi Ferenc utca 25

CSAK LEVELEZÉS!
Kövess minket