ÉRDEKESSÉGEK, CIKKEK, TANÁCSOK

Most a színek pszichológiai szakértője leszel!

Most a színek pszichológiai szakértője leszel!
2020.02.28.

Valójában a szín segít az embereknek akár 80% -ban felismerni a márkádat. Fontos, hogy gondosan válaszd ki a színt, és ragaszkodj hozzá.

Az összes tudnivaló és  útmutató a szín pszichológiához a marketingben

 

A tartalommarketingben a szín érzelmi dolog.

A tartalommarketing óceánjában a szín segíthet kiemelni a Te megjelenésedet, vállalkozásodat.

Ez az, ami arra készteti a közönséget, hogy láthassa azt, amit látni akar, és érezze, amit szeretne, és azt tegye, amit akar. A választott árnyalatai befolyásolhatják a használhatóságot és azt, hogy a tartalom olvasható-e vagy sem. Ez az, ami a színes pszichológia megértését olyan fontosnak tekinti a tartalom sikere szempontjából . Még a NASA is aggódik a szín miatt; elég ahhoz, hogy ingyenes online forrásokat biztosítsanak, amelyek segítenek a nem tervezőknek a megfelelő árnyalatok kiválasztásában.

A bejegyzés elolvasása után meg fogod érteni az alapvető színelméletet és a pszichológiáját. 

Készen állsz, hogy a szín marketing szakértővé válj? 

Ugorjunk bele!

Kezdjük a színelmélet alapjaival

A szín működésének megértése nem csak a művészek számára fontos, akik egész nap egész kezükbe festékbe és pigmentekbe merítik az ötleteket. A marketingben meg kell értened a színelmélet alapjait, mert nem számít, milyen színt használsz a tartalomban.

Elsődleges szín

Az elsődleges színek azok a három szín, amelyek az összes többi színt képezik. Ezek piroskék és sárga. Ez a három szín felhasználható a következő színszint létrehozására, amelyet másodlagos színeknek hívnak.

A kivétel természetesen rengeteg, amikor az elsődleges színekről van szó. Ha a színelméletről beszélünk a fény tekintetében, akkor az elsődleges színek ciánkék, bíborvörös és sárga. Ne felejtsük el a CMYK-ot nyomtatáshoz és az RGB-t képernyőkhöz vagy monitorokhoz. És a festék keverésekor számít, milyen pigmentet használ, hogy ezt a vörös színt kapja, hogy megfelelő színű legyen. De tartsuk ezt az egyszerűséget, és folytassuk a vörös, kék és sárga színnel.

Másodlagos szín

A másodlagos színek lila, zöld és narancs. Ezeket az elsődleges színekkel hozzák létre. Ha a színkerékre nézel, a másodlagos színeket két elsődleges szín között találod meg.

szinkerek kreativinas hu

    Harmadik szintű

    A harmadlagos színek egy lépéssel tovább lépnek a másodlagos színekben. Ezek a „két név” színek, például a vörös-lila, a vörös-narancs, a sárga-zöld stb.

    Az egyik elsődleges szín hozzáadásával jönnek létre, mint a másik, nem pedig a valódi másodlagos színhez. Végül közelebb van az elsődleges színhez.

    Tiszta szín

    Az elsődleges, a másodlagos és a harmadlagos szín fehér, fekete vagy harmadik szín hozzáadása nélkül tiszta (vagy telített) szín. Ezek intenzív, fényes, vidám és élénk színek.

    Ezek a gyermekjátékok, a nappali dekoráció és a nyári ruhák színei.

    Árnyalatok

    Ha a tiszta színt fehérrel keverik, akkor árnyalatot kapsz. Egyesek ezeket pasztell színeknek nevezik. Könnyebbek és halványabbak, mint a tiszta szín, és nem olyan intenzívek.

    A színek kissé fehérek és majdnem fehérek.

    Homály

    Ha a tiszta színhez a fekete hozzáadódik, akkor árnyékot hoz létre. Ezek elsötétítik és tompítják a tiszta színek fényességét, és kissé sötétebből szinte feketéig terjednek.

    Hangok

    Ha a szürke (fekete + fehér) hozzáadódik a tiszta színhez, akkor hangot hoz létre. Gyakran hallja az embereket, akik azt mondják, hogy a színt „le kell hangolni”, ami azt jelenti, hogy túl intenzív, és csökkenteni akarják az intenzitás szintjét.

    Ha a fekete-fehér színt különböző mennyiségben hozzáadja a színhez, az gyorsan csökkenti az intenzitást.

    A kész színes kerék

    Tyűha! Tehát ott van: teljes színkerék az elsődleges, másodlagos és harmadlagos színekkel, valamint árnyalatukkal, árnyalatukkal és hangjaikkal. 

    Most, hogy megértetted a színelméletet, elkezdheted a színek célzott felhasználását a tartalommarketingben.

    A kontraszt helyes használata a színnel

    A színtechnikákat illetően a kontraszt használata különösen fontos.

    A kontraszt az, ahogyan az egyik szín különbözik a másiktól. Ez teszi a szöveget vagy az objektumokat megkülönböztethetővé a háttérből. A nagy kontraszt akkor áll fenn, amikor a színek könnyen elkülönülnek egymástól. Alacsony kontraszt akkor van, amikor nem.

    Az emberek gyakran azt gondolják, hogy a színkülönbség okozza a kontrasztot, de ez nem igaz. Lehet, hogy két színe teljesen különbözik egymástól, de egyáltalán nincs ellentéte, mert ugyanaz a hang. A színek kontrasztjának kipróbálásához szürkeárnyalatossá tedd és ellenőrizd kontrasztját.

    A színek tiszta formájukban lényeges különbségek vannak abban, hogy mennyire világos és sötét.

    A sárga például fényes, míg a kék sötétebb. A sárga és a narancs kevés ellentétben áll egymással, annak ellenére, hogy különböző színűek. Ha a különböző színek ugyanazt a tónust mutatják (a szürkeség szintje, ahogy most megtudtad), akkor sem lesz sok kontraszt. Nem elegendő csupán két különböző szín kiválasztása, amikor a kontrasztot döntöd el.

    De egy óvatos szó: ha minden kontrasztos, akkor semmi sem tűnik ki, és egy idő után fárasztó a szemnek. (Pl. gondolj egy fekete számítógép-képernyőre, élénk zöld szöveggel.)

    Magas és alacsony kontraszt használata

    Általában a magas kontraszt a legjobb választás a fontos tartalmakhoz, mivel ez a legkönnyebben látható. Sötét világoson vagy világos sötétben - ez a legegyszerűbben olvasható. Lehet, hogy nem izgalmas, de olvasható.

    A tervezők gyakran az alacsony kontrasztú technikákat részesítik előnyben. Szeretik, hogy a dolgok gyönyörűek legyenek, de a szép nem mindig a legjobb az olvashatóság szempontjából. A tónus-hang hasonló színű kombinációk nagyon népszerűek, és bár finomságuk meglehetősen vonzó, az emberek számára is nehezen olvashatók.

    Tipp: Próbáld megtalálni az egyensúlyt a gyönyörű színes sémák és az olvashatóság között a látvány optimális tisztasága érdekében.

    Annak érdekében, hogy hasonló színeket használj, miközben a kívánt kontrasztot kapd, készíts egy színsémát kiegészítő és analóg színekkel egyaránt. 

    Mi az? Olvassuk tovább!

    Színkombinációk kiválasztása

    A színkombinációk egyszerű tartása hosszú távon segít.

    Az emberek szeretik az egyszerűséget; megkönnyíti a tartalom megértését, ha nem kell sok színben értelmezniük őket. És ne feledd, hogy a színnek van értelme, tehát minden szín hozzáadja vagy eltávolítja az üzenetet.

    Túl sok szín miatt zavaró az üzenet. Szóval hogyan választhatod ki ezt a 2 vagy 3 színt?

    Kiegészítő (ellentétes) színek használata

    A kiegészítő színkombinációk kiemelik a dolgokat.

    A kiegészítő színek „ellentétes” színek. A színkormányon egymással ellentétesek, vagyis az egyik színük hiányzik, vagy ellentétes velük. Földrajzilag és szín-szempontból ellentétben állnak, és bizonyos fajta vizuális feszültséget nyújtanak, mivel annyira ellenzik egymást. Azt is észre veheted, hogy néhány kedvenc sportcsapatod kiegészítő színeket használ. A labdarúgástól a jégkorongig, az ellenkező színek használhatók néhány nagyszerű kombinációhoz.

    Az ellentétek vonzzák egymást!

    Amikor az emberi szem lát egy különféle zöldekkel teli festményt, akkor a vörös szemcsék elképesztően jól fognak kitűnni. Miért?

    Mivel a piros a zöld szín ellentétes színe. Amikor a szem sok azonos színt néz, látni akarja az ellenkezőjét. A kiegészítő színek használata a legegyszerűbb módja annak, hogy valami kitűnjön. Óvatosan használd őket, hogy a tartalma ne legyen vizuálisan fékező.

    Nem akarod, hogy 50% narancs és 50% kék legyen, mert egyik szín sem nyer, és fájdalmat okoz a szemnek.

    Tipp: válaszd ki az elsődleges színt a fő színként, majd hangsúlyozd a kiegészítő színnel, hogy nagyobb legyen a 7:3 arány. Ez szép színpárosítást biztosít, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a szem az ellenkező színt keresse.

    Elsősorban kék színű, de a legfontosabb gomb, a „Kezdje el most ingyenesen” gomb narancssárga színű. Narancssárga a kék szín ellentétes színe. Sötétkék tengerben a szem természetesen gyorsabban észreveszi a narancsot, mint bármely más színt. Biztosítottuk azt is, hogy a narancssárga gomb ellentétben álljon a sötétkékkel, hogy még vizuálisabban jelenjen meg.

    Vigyázat: A színes vakság kezelése

    Gyors figyelmeztetés: a vörös és a zöld, két kiegészítő szín, problémát jelent. Vannak olyanok, akiknek színvakságuk van, és nem tudnak különbséget tenni bizonyos színek között. A vörös és a zöld gyakori problémás kombináció. A színek, amelyekben nagy mennyiségű vörös és zöld van, szintén összezavarodnak. Tudtad, hogy a Facebook kék, mert Mark Zuckerberg vörös-zöld színű vak? A kéket látja a legjobban.

    Mint a márkának, aki a legjobban látja a kék színét, nem csoda, hogy a kék miért az egyik legnépszerűbb szín, mivel a színek vakságán túlmutat.

    A kiegészítő szín használata esetén a színvakság elkerülése érdekében ne felejtsd el, hogy magas kontrasztnak kell lennie. Soha ne használj színt kizárólag információforrásként. A szöveget a grafikonokba és az infó grafikába is belefoglalhatod, amikor csak lehetséges. A nagy kontraszt és a kiegészítő szöveg biztosítja, hogy a látvány még akkor is olvasható és élvezetes legyen, ha színvak nézi.

    Kiegészítő színek felosztása

    Ha csak kettő helyett három színt szeretnél használni, akkor a szétosztott kiegészítő színsémák használata kihasználhatja a kiegészítő színek erősségét, de hozzáadhat egy harmadik színt a palettához. Ennek használatához az egyik színt választhatod az alapszínnek, majd a másik színt az ellentétes oldalához. Például, ha úgy döntöttünk, hogy a fő színt zöldnek választjuk, és megnéznénk a színkereket annak kiegészítő színe, a piros. Ezután nézd közvetlenül a mellette lévő két színt. Most zöld, vörös-narancssárga és vörös-lila színű van a tökéletes osztott kiegészítő színsémához.

    A megosztott kiegészítő színséma nem ugyanolyan feszültségi szintű, mint a kiegészítő színséma, de a szemnek még mindig vizuálisan izgalmas. Ez szintén növeli a színválaszték színvonalat, amelyet nagyon dinamikusan, értelmes módon lehet használni.

    Analóg színek használata

    Az analóg színek egymás mellett ülnek a színkeréken. Ezek „rokonok”, egyfajta színcsalád, amely kellemes és nyugodt látványt hoz létre. Nem ellentétesek vagy ütköznek egymással. Ők sem különböznek egymástól. Az analóg színek finom és gyönyörű tartalmat hozhatnak létre, de szükség lehet kiegészítő színt hozzáadni, hogy az egyes elemek kiemelkedjenek.

    Monokróm színek használata

    A monokróm színek egyszínűek, árnyalatukkal és árnyalataival. Még lágyabbak és finomabbak, mint az analóg színek, mivel ez egy színpaletta. A monokróm színek kiválóan működnek, ha egyetlen kiegészítő színnel párosulnak. A legtöbb tervező - kiegészítő színek használatakor - monokróm színek gazdag gyűjteményét párosítja egyetlen kiegészítő színnel.

    Háromszög, téglalap és négyzet színek segítségével

    Nem nehéz olyan színkombinációkat létrehozni, amelyek meghosszabbítják a komplementer ellentétek és a kapcsolódó analóg és monokróm paletták könnyű határait. Csak háromszögre, téglalapra és négyzetre van szüksége.

    szinek kreativinas

    -A háromszög (hármas) három színből álló, a színkerék körül egyenletesen elhelyezett színösszetétel. 

    -A téglalap egy négy színből álló színkombináció, amelyek két kiegészítő párt alkotnak.

    -A négyzet hasonló a téglalap palettához, de a kiegészítő párok két halmaza a kör körül egyenletesen elosztott színű.

    Ez a három kombináció vizuálisan zajos lehet, ha nem vagy óvatos. A legjobb alkalmazás az, ha egy színt használnak domináns színként, a többit a tartalom kiemelésére. A háromszög-kombináció különösen élénk; a három egy „stabil” szám, és a három szín használata vizuálisan stabilizálja.

    A színek pszichológiája a marketingben

    A szín nélkülözhetetlen eszköz, Amivel befolyásolhatod a gondolkodásmódot és a viselkedést. A szín arra irányítja a szemünket, hogy hol kell keresni, mit kell tennünk, és hogyan kell értelmezni valamit. A tartalmat kontextusba helyezi. Segít nekünk eldönteni, mi fontos és mi nem. Pontosan ezért kell tartalommarketingként megértened, hogy a színek mit jelentenek az emberek számára.

    Noha a színpszichológiát idővel tanulmányozták és elemezték, a szín pszichológiai hatása továbbra is mérsékelten szubjektív.

    Nem mindegyikünk reagál ugyanúgy a színekre, mint mindannyian korábbi tapasztalatokkal rendelkezünk a színekkel kapcsolatban jelentős események, kultúrák, emberek és emlékek alapján. Van azonban néhány általános elemzés arról, hogy az emberek hogyan reagálnak a színre, és erre kell figyelni. A piros egy nagyon erős, dinamikus szín, amely tükrözi fizikai igényeinket, legyen az érzelmesség és szeretet, vagy pedig a terror, a félelem és a túlélés. A piros szintén nagyon energikus szín, amely ábrázolja a barátságosságot és az erőt, de igényes is lehet és agresszivitást mutathat a környezetétől függően.

    Összességében: ha valóban erőteljes jelenlétre van szüksége, vagy ha valaki gyorsan felhívja a figyelmét, akkor a piros a színe. Ne feledd, hogy takarékosan használd, hogy elkerüld a szélsőséges negatív reakciókat, amelyek könnyen felébredhetnek.

    A vörös gyakran látható: Stop lámpák, Valentin-nap és horror filmek.

    A narancs színpszichológiája

    A narancsnak nagyon érdekes pszichológiai jelentése van, mivel ötvözi a vörös erejét és energiáját, a sárga barátságosságot és szórakozást. A keverék révén a narancs jól tükrözi a fizikai kényelmet a melegben, az ételeinkben és az otthonunkban. A narancsról is ismert, hogy a motiváció színe, pozitív hozzáállást és általános élet lelkesedést kölcsönöz. Összességében a narancs kiválóan alkalmas a kényelem megteremtésére a nehéz időkben, és szórakozás vagy szabadság érzetének megteremtésére a látványában.

    Narancs gyakran látható:  gyümölcsök, sportesemények és társasjátékok, politikai logóknál is.

    A sárga színpszichológiája

    A sárga az öröm, boldogság, vidámság, optimizmus megtestesítője. Bármi boldog, szinte mindig sárga. A sárga hullámhossza különösen hosszú, ezért az egyik legerősebb pszichológiai jelentése van, miközben a legkönnyebben látható színű színt is látja. (Tudtad, hogy a csecsemők elsőként reagálnak a sárga színre?)

    Ha bármikor fel kell emelnie valaki szellemét, növelni a bizalmát, vagy inspirációt kell adnod, használj sárga színt. Kerüld azonban a sárga használatát, mert az is ismert, hogy kritikusabbá tesz minket, ami önértékelési problémákat, félelmet vagy szorongást okoz. Keresd meg a megfelelő sárga egyensúlyt a többiek motiválásához.

    A sárgát általában látják:  forgalmi kereszteződések és táblák, mosolygó arcok (Smyle)

    A zöld színpszichológiája

    A zöld az egyensúly és a harmónia színe. Világosabb értelmet ad nekünk a jobb és a rossz között, mivel a zöld magában foglalja mind a logikai, mind az érzelmi egyensúlyt. A zöld a természet egyik leglátványosabb színe, amely az életet, a pihenést és a békét tükrözi. Ez is a növekedés jele, függetlenül attól, hogy egy fizikai tárgyban, például növényekben, vagy jövedelmünkben vagyonunkban vagyunk.

    Összességében, ha az egészség, a pihenés és a stressz enyhítésére törekszik, a zöld a színe. Noha a zöldnek vannak olyan negatív vonatkozásai, mint a túlzott birtoklás és a materializmus, pozitívabban hat, mint a legtöbb más színben.

    A zöld gyakran látható:  természet, gazdasági csere, egészségügyi alapú üzletek és éttermek.

    A kék színpszichológiája

    A kék a megbízhatóságáról és megbízhatóságáról ismert. Ez megbízható, felelősségteljes és szellemileg megnyugtató. Ezért önmagában ez az egyik legkedveltebb szín az egész világon.

    A vörössel ellentétben a kék inkább mentális, mint fizikai reakciót kölcsönöz, amely lehetővé teszi számunkra, hogy elkerüljük, megnyugodjunk és gondolkodjunk a legideálisabb helyzetről. Sajnos ez is az egyik legutóbbi szín, amelyet láthatunk, és távoli, hideg vagy barátságtalannak tekinthető, ha nagy mennyiségben használják.

    Összességében a kék olyan kedvelt szín, amely nyugalom és bizalom érzetét kelti a kapcsolatok kiépítésekor, különösen a marketingben.

    A kék gyakran látható:  edzőtermek, kórházak és gyógyfürdők.

    A lila színpszichológiája

    A lila leginkább a képzeletéről és a lelkiségéről ismert. Rendelkezik a vörös energiájával és erejével, a kék stabilitásával és megbízhatóságával, tökéletes egyensúlyt teremtve a fizikai és a szellemi egyensúly között. A lila gyakran a luxus, a hűség, a bátorság, a rejtély és a varázslat megmutatására szolgál.

    Nagyon érdekes szín, mivel megnyugtat, de rejtély és új ötletek számára teret is kínál. Ez az oka annak, hogy a kreativitást leggyakrabban a lila szín jellemzi. Lila használatának használatát csak óvatosan! Kerüld a túlzott használatát, mert önelégülést vagy figyelmetlenséget okozhat, mivel a gondolatok elkezdenek másra terelődni.

    Lila gyakran látható:  mágikus show-k, mese és luxuscikkek.

    A rózsaszín színpszichológiája

    A Pink a vörös lágyabb, kevésbé intenzív változata, amely együttérzés és feltétlen szeretet érzetét kelti. Bár ez egy nagyon fizikai szín, inkább megnyugtatja, mint stimulálja, és tökéletes színné teszi a rászorulók gondozását, megértését és ápolását.

    A rózsaszín a remény jele. Az is ismert, hogy nagyon romantikus, mivel empátiát és érzékenységet mutat. Ha túl sok rózsaszín kerül felhasználásra, akkor ez nagyon kifolyhat, teljesítményhiányt mutathat. Összességében a rózsaszínnél nagyszerű ellentétes lehetőség lehet a vörös színhez, ha azt megfelelő módon használják.

    A rózsaszín gyakran látható:  rákos betegek, kisgyerek tárgyak és fürdőszoba termékek.

    A barna színpszichológia

    A barna szín, bár talán nem a leginkább vizuálisan stimuláló szín, kiváló jele a szerkezetnek, a biztonságnak és a védelemnek. Legyen szó családjáról, barátaitól és anyagi javaitól, a barna állandó támogatást nyújt. Ez egy nagyon komoly, földönkívüli szín is, amelyet akkor használhatsz, ha a fekete túl intenzív lehet. A barna színre esés az, hogy a legbiztonságosabb szín, és fenntartottnak, ütemezettnek és unalmasnak tűnhet. Összességében használhatod, ha szükséges, de ne függj tőle túl erősen.

    A barna színt általában láthatod:  kemping, lakberendezés és kávézó.

    Az arany színpszichológiája

    Az aranynak kultúrájától függően nagyon sok különböző jelentése van. Az egész világon azonban az arany következetesen képviseli a bájt, a bizalmat, a luxust és a kincs bizonyos változatát. A barátság, a bőség és a jólét olyan elemét is tartalmazhatja, amely természetesen vonzó. A túl sok arany tűnhet egoistának, büszkének és önmegfelelőnek. Hasonló a színekhez, mint például a barna és a fekete, próbálj kevés aranyat használni a kiemeléshez, és ne a fő vonzerőd legyen.

    Az arany gyakran látható:  luxustermékek, gyűrűk és trófeák.

    A fekete színpszichológiája

    A fekete a kifinomultság, a komolyság, az irányítás és a függetlenség színe. Ennek ellenére felhasználható a gonosz, rejtély, depresszió és akár a halál megjelenítésére is. A fekete egy nagyon fenntartott szín, amelyben nincs teljesen fény, mivel hiányzik az összes szín. Szeret rejtve maradni, ellenőrzés alatt tartani és elkülönülni a többitől. Ezért a fekete kiváló szín a nagy kontraszt és az olvashatóság szempontjából. Sajnos, mivel a nagyon erőteljes szín, a túl sok fekete szomorúságot és általános negativitást okozhat, ezért inkább takarékosan és a szövegben használd, mint maga a látványban.

    A fekete általában látható:  professzionális öltözék, luxuscikkek

    A fehér színpszichológiája

    A fehér szín a teljes és tiszta, ezáltal a tisztaság, az ártatlanság, a tisztaság és a béke tökéletes példája. A fehérek új kezdeteket is képviselhetnek, amelyek üres falat biztosítanak, és felfrissítést adnak az új ötletekhez. Mivel a fehérnek az összes színe egyenlő egyensúlyban van, ez több jelentésre utalhat, és az egyenlőség meghaladhatja őket. A fehér nagyszerű szín az egyszerűség, a tisztaság és az ötlet létrehozása érdekében; Kerüld azonban a túl sok fehér használatát, mivel elszigetelődést, magányt és ürességet okozhat.

    A fehéreket általában láthatod:  esküvők, weboldal háttér és orvos várakozási helyiségek.

    További tudományos eredmények a színről

    Világos színek

    Századi színkutató és a Színpszichológia és Színterápia szerzője, Faber Birren felfedezett valami érdekeset az általánosat a színcsoportokról.

    Megállapította, hogy a ragyogó fény és az élénk színek elősegítik a „nagy izom” tevékenységet, míg a lágyabb és mélyebb színek jobban elősegítik a mentális és vizuális feladatokat. Azt is felfedezte, hogy a vörös serkenti az idegrendszert, míg a kék lazítja. A vörös és a kapcsolódó színek miatt az emberek túlbecsülték az idő múlását, míg a hidegebb színek, mint például a zöld és a kék fordítva működtek.

    Ez azt jelenti, hogy:

    • A fényes színek elősegítik a fizikai aktivitást, de az idő múlása lassabbnak tűnik.
    • A hűvösebb és lágyabb színek jobbak a mentális tevékenységekhez, és úgy hatnak, mintha az idő gyorsabban haladna.

    Kulturális szín

    A szín különböző kultúrákban is különféle dolgokat jelent. Joe Hallock kutató szerint „az eszkimók 17 szavakat használnak fehérre, különféle hóviszonyok esetén, ahol az Egyesült Államok északnyugati részén csak 4 vagy 5.”

    Minden kultúra megérti a színt másképp. Szerepet játszik a vallásban, a politikában, a szertartásban és a művészetben. A közönség kultúrája befolyásolja, hogy megértsék a szín mélyebb jelentését. Még a környezet, amelyben a színt használja, befolyásolja a szín jelentését. Például Indiában a piros tisztaságot jelent, míg az Egyesült Államokban szenvedélyt és konkrét ünnepeket jelent.

    Szó kapcsolatok színes

    Egy felmérésben az embereket arra kérték, hogy válasszák ki az adott szavakhoz rendelt színt.

    • Bizalom: Legtöbben a kék (34%), majd a fehér (21%) és a zöld (11%) színt választották.
    • Biztonság: A tetején a kék jelenik meg (28%), majd a fekete (16%) és a zöld (12%) követi
    • Sebesség: A vörös elsősorban a kedvenc (76%)
    • Olcsóság: Az első a narancs (26%), majd a sárga (22%) és a barna (13%)
    • Kiváló minőség: a fekete volt a nyertes (43%), majd a kék (20%)
    • Csúcstechnika: Ez majdnem egyenletesen volt felosztva, a fekete választotta ki a legjobban (26%), a kék és a szürke második (mindkettő 23%)
    • Megbízhatóság: A kék volt a legjobban választott (43%), majd a fekete (24%)
    • Bátorság: Legtöbben lila (29%), aztán piros (28%) és végül kék (22%) választotta
    • Félelem / terror: A vörös jött először (41%), majd a fekete (38%)
    • Szórakozás: A legjobban választott narancs (28%), majd szorosan követi a sárga (26%), majd a lila (17%)

    A kék egyértelműen olyan szín, amelyet az emberek pozitívan vonzanak, de ezen túl keveset mondhatunk. A tartalom többi részétől függően a fekete jelenthet magas minőséget és bizalmat, vagy félelmet és terrort. 

    Előnyben részesített színek nem szerint

    nemek szerinti szin marketing

    Számos tanulmány eredményeit összegyűjtve arról, hogy a férfiak és a nők hogyan élnek meg és hogyan reagálnak a színekre. A férfiak és a nők színválasztása eltérő.

    • A kék színt mind a férfiak (57%), mind a nők (35%) részesítik előnyben , bár a férfiak jobban kedvelik ezt .
    • A férfiak nem szeretik a legjobban a barnát, míg a nők a leginkább a narancsot.
    • A színeket, amelyek nem tetszett, „olcsónak” tekintették.
    • A férfiak jobban tolerálják az akromatikus színeket (azaz a szürke árnyalatot).
    • A nők inkább az árnyalatot, míg a férfiak a tiszta vagy árnyékos színeket részesítették előnyben.
    • A férfiak többsége (56%) és a nők (76%) általában a hideg színeket részesítette előnyben .
    • A narancs és a sárga egyre inkább nem szeretik, mivel mindkét nem öregszik.

    A nők általában több színt látnak, mint a férfiak. Ők jobban tisztában enyhe színeltérések egy színskála.

    Ez megmagyarázhatja, hogy a férfiak miért hívják egyszerűen a kék színt ... kéknek. A nők ezzel szemben látványos, égboltot, türkizt és mindenféle fajtát látnak kék színben. Talán ez annak a kombinációja, hogy vizuálisan láthatjuk a megkülönböztetést, és érdemesnek tartunk egy konkrétabb nevet. A férfiak talán jobban tolerálják mind a színtelen, mind az élénk színű palettákat, mert nem annyira érzékenyek a szín természetére és árnyalataikra, mint a nők.

    Mit jelent ez számodra?

    Nos, a közönségük főleg férfiak, vagy nők? Hány éves?  A színek, amelyeket a tartalommarketingben használsz, vonzzák vagy visszaszorítják-e ezt a közönséget? Ha a közönség különösen nő, akkor gondosan válassza ki a nem túl durva színeket. Ha luxuscikkeket árulsz, elkerülheti az olcsónak tekintett színeket.

    Hangulati színek és érzelmek

    Néhány általános értelmezés létezik arról, hogy mit jelent a színek gyakran egy nagy keresztmetszetben, mindegyik szín negatív és pozitív érzelmekkel jár.

    Szín és márka elismerése

    Az, hogy az emberek hogyan viselkednek, amikor látnak egy színt, közvetlen hatással van a konverziókra. 

    A Színkutató Intézet szerint az emberek 90 másodpercen belül vagy annál rövidebb időn belül ítélik meg a tartalmat. És ennek az ítéletnek rövid idő alatt akár 90% -át befolyásolják a látott színek.  Valójában a szín segít az embereknek akár 80% -kal felismerni a márkádat. Fontos, hogy gondosan válaszd ki a színt, és ragaszkodj hozzá. Amikor az emberek rákattintanak egy gombra vagy regisztrálnak, nem kérdés, hogy melyik szín varázslatos, és mi teszi ezt állandóan előtérbe. Ezek a passzív és aktív színek, a magas és az alacsony kontraszt és az ellentétek kérdése.

    Most a színek pszichológiai szakértője vagy!

    A színt általában elképesztő tanulmányozni, mind elmélet, mind pszichológiai szempontból.

    A színek kiválasztásakor tesztelned kell.  Nem tudhatod, hogy a közönség hogyan reagál a színeidre a tartalomban és az elrendezésben, anélkül, hogy átgondolt A / B teszteket készítesz annak meghatározására, hogy melyik színkombinációk és elhelyezések generálják a legtöbb leadot és forgalmat a tartalomban.

    Szín útmutató:

    • piros + kék = lila
    • kék + sárga = zöld
    • piros + sárga = narancssárga
    Vissza
    Kreatív Inas. Az Ön szolgálatában
    Ha kérdése, kérése vagy megjegyzése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal munkatársunkhoz alábbi elérhetőségeink bármelyikén.
    +36/70-364-1441
    info@kreativinas.hu

    Grafikai kivitelezések, reklámanyagok készítése
    Grafikai munkák, reklámanyagok
    Szövegírás, marketing szövegírás, tartalommarketing
     
    Kapcsolat

    Székhely (Levelezési cím): 1112. Budapest. Menyecske utca 25

    Kövess minket